vrijdag 30 december 2011

Bijna naar Sprookjeswonderland

We hadden bedacht dat het leuk voor het grut zou zijn als we met meerderen naar Wintersprookjeswonderland zouden gaan.



Dus zijn Elise en ik woensdagmorgen richting neef Erik gegaan, waar de koffie, Erik en Suzanne al klaar stonden! Nu de koffie toch nog moest afkoelen zijn Suzanne en Elise boven met de Playmobil gaan spelen, en zijn Erik en ik even bij de treinen gaan kijken.



De 41 (hierboven) die Erik enige tijd terug op een beurs had gescoord was eindelijk omgebouwd, maar de tender blijft ontsporen op de gebogen wissels. Waar dat in zat? En ik heb de nieuwe oude 78 (hieronder) nauwkeurig bekeken.



Daarvan ontspoort voortdurend een loopstel en zijn de leidingen op de ketel zwaarmishandeld (verbogen). Rond 13.30 komt het grut op zolder kijken, ze hebben honger.




De 78 rijdt inmiddels uitstekend (de koperen aandrukstrip was verbogen waardoor het loopstel niet kon draaien) en de leidingen zijn goed gebogen.



De 41 staat als vraagstuk naast de baan en een analoge antieke 24 (1C stoomlok met 3assige tender) heeft Erik inmiddels ook voorzien van een delta decoder.



Het is inmiddels tijd geworden om weer naar huis te gaan, en als ik Elise beloof dat we deze week toch nog naar SWL zullen gaan kan ze toch weer genieten van het stoomtreintje Hoorn-Medemblik, die we toevallig in Hoorn zien.



Hachelijk?

5 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat zou mij nou ook overkomen, de eindstreep missen...

FRANK103 zei

@sjoerd: er is gelukkig wel een happy end!

www.brillie.nl zei

Die laatste foto is natuurlijk nep. Zoveel rook heb je nooit op zolder.

Renesmurf zei

Je moet vooral doen waar je het liefste mee bezig bent!
Dat moet ieder mens doen!

FRANK103 zei

@brillie: waar rook is, is vuur! Dat is heel hachelijkop zolder!

@rené: je bedoelt vast binnen de grenzen van de wet en wat maatschappelijk geaccepteerd is, maar dan ben ik het verder wel met je eens!