woensdag 11 juli 2012

Over bijdetijdse modeltreinen


Het herfstachtige weer van afgelopen dagen zorgt voor veel geknutsel aan de spoorbaan.



Heerlijk met de treinen rijden terwijl de regen tegen de ramen tikt. Vorige week was neef Erik bij ons om de stationsklok te monteren die ik van mijn zus voor mijn verjaardag, lang, zeer lang geleden, gekregen heb. Een station zonder stationsklok is iets als een smurf zonder muts, dat kan dus niet!



Nu zou ik wellicht kunnen vertellen over het aansluiten van de stationsklok, dat de klok het niet deed, dat we hem gedemonteerd en nagekeken hebben en dat het klokje goed was.




En dat bleek dat ik het klokje had aangesloten aan een op dat moment stroomloos geschakeld blokje dat de hele stationsverlichting moet gaan schakelen. En dat de stroom dus eenvoudig aangezet kon worden en het klokje toen keurig brandde. Maar dat doe ik maar niet.



Hachelijk?

7 opmerkingen:

Renesmurf zei

Het is er wel weer voor ja, nu is het niet zonde om binnen te zitten!
Maar goed dat je deze hobby hebt.

Albert y Mara fotoblog zei

Ik kom er niet toe om aan m'n treinenbaan te zitten. Denk toch dat ik te veel weg ben naar Spanje en de kleinzoon is met vakantie in Frankrijk. Als hij in augustus bij ons komt zal er wel weer wat geknutseld worden. Koop met heel wat zaken achter. Foto's van 125 jaar Hoorn moet ik nog steeds plaatsen. Dus nog even geduld Frank.
Spoorse groeten
Albert

Anoniem zei

Dit is weer eens wat anders dan de lunch van Bips.
Leuk zo een stationsklok die voor altijd op vijf voor vijf blijft staan.
Maar dat heeft ook weer zo zijn voordeel, de treinen hebben nooit vertraging.

Suske. zei

geen idee of dit hachelijk is.
Trouwens, waarom doe je het niet ?

Sjoerd zei

Hoezo klok, heb ik wat gemist hier...

FRANK103 zei

@René: ik ga zoveel mogelijk buiten zitten, maar helaas zit het weer weer niet mee....

@Albert: ik heb juist een 1940 kostuum gekocht (marktplaats) voor hemelvaartsdag 2013, dus je kunt ook nog even wachten met je stoomtram foto's....

@lokkie: inderdaad, de treinen rijden op tijd, zijn keurig schoon, op lengte en hebben een toilet. En een restauratiewagon....

FRANK103 zei

@suske: het is de gewenste en verwachte diepgang. en dat is een hachelijk evenwicht

@sjoerd: kennelijk, al zou ik niet iets kunnen noemen!