maandag 24 september 2012

De jager en de verzamelaar

 
Bij toeval kwam ik er vorige week achter dat er een nieuwe 5 euro herdenkingsmunt verkrijgbaar was.



Dus ben ik naar de PostNL op het dorp gefietst om te horen dat de munt al op was. Bij de lunchwandeling vrijdag echter had ik wel succes, de PostNL daar had nog 4 munten.

 


Dus heb ik 1 exemplaar aan mijn verzameling toegevoegd, wat collega Rob deed opmerken dat de jacht iets echt mannelijks is, maar dat verzamelen iets vrouwelijks is.




Uiteraard heb ik aangeboden in zijn billen te knijpen om de rangorde op de apenrots opnieuw vast te stellen.




En natuurlijk is het hebben van kritiek ook heel vrouwelijk.



Met de gedachte dat het bezit van de grootste verzameling



natuurlijk ook weer heel mannelijk is en daarnaast



het feit dat ik ruim 20 centimeter langer ben en zeker 20 kilo meer gewicht in de weegschaal kan leggen dan Rob, en ik, naar ik vermoed,



toch ook zeker verder kan plassen (pissing contest...), heb ik het hierbij gelaten!



Vanaf de apenrots laat ik jullie natuurlijk graag plaatjes zien van de diverse herdenkingsmuntjes (fraaie 5 euromunten in een verpakking of 2 euromunten gewoon in omloop) waarbij ik jullie, zoals gebruikelijk, graag in staat stel uitbundig jullie bewondering uit te spreken.



Overigens heeft de directrice van de familie 103 al haar ongenoegen uitgesproken over deze verzameling



en openlijk het nut ter discussie gesteld, een discussie die ik,



hoewel ik ruim 30 centimeter langer ben en zeker 50 kilo meer gewicht in de weegschaal kan leggen dan de Madelon 103, en ik, naar ik vermoed,



toch ook zeker verder kan plassen (pissing contest...), verder vakkundig heb ontweken.



Uiteraard heb ik ook niet aangeboden haar in de billen te knijpen



om de rangorde op de apenrots opnieuw vast te stellen.



 Maar de opmerking van collega Rob dat het verzamelen iets vrouwelijks is verwijs ik dus graag naar het land der fabelen.



Ook een fraaie uitbreiding van de verzameling



Marklin lokomotieven (met een 120) heeft ze namelijk recent afgewezen,



net als het aankopen van een mooi boek over de Nederlandse spoorwegen en een Alien BluRay box,



zodat ik eigenlijk wel wil stellen dat verzamelen niet iets vrouwelijks is.



Hachelijk?

10 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Laat ik beginnen met fout. Daarnaast, geld moet rollen en niet in de kast blijven liggen. Dat is ook fout.

Sjoerd zei

Wat doe je ermee dan alleen maar naar kijken... Je kunt er niet eens mee rondrijden.

FRANK103 zei

@brillie: het geld heeft toch gerold?

@sjoerd: goed punt!

Renesmurf zei

Leuk, al die munten! Men is er lekker creatief mee, en mocht het nodig zijn dan kan je er gewoon mee betalen.

Ik heb nog oude guldens en zo, erg leuk!

Albert y Mara zei

Heel veel jaren heb ik munten gespaard maar sinds de Euro ben ik er mee gestopt. Daarom vind ik jouw overzicht extra plezant.
Saludos de Albert

Anoniem zei

Je moet nu toch echt gaan ophouden, Frank. Je begint erg op een Nerd te lijken :) En met Nerds mag ik niet omgaan van mijn moeder. Investeer liever in nieuw materiaal voor je spoorbaan in plaats van munten te kopen. Groeten uit IJsselstein van de man die fors heeft geïnvesteerd in nieuw materiaal uit de DDR.

FRANK103 zei

@René: ik heb ook nog eea aan guldens en andere muntjes, ik vind het leuk deze te verzamelen (zonder volledig te willen zijn).

@Albert: in de gulden tijd ben ik wat fanatieker aan het verzamelen geweest, de 5 euromunten ga ik wel naar op zoek, de 2 euromunten met bijzondere achterkanten zaten gewoon tussen het wisselgeld.

@Marco: ik heb ook nog een aantal Oostduitse muntjes liggen....
Sinds wanneer luister jij trouwens naar je moeder en wat voor Oostduits materiaal heb je nu weer op zolder opgeborgen? Het is hachelijk!

Albert y Mara zei

Volgende log bij ons de trein waarmee we vetrokken zijn naar Sevilla vanuit Málaga. Hasta luego Frank.

Anoniem zei

@Frank: Had ik maar geluisterd dan had ik nu een dikke Mercedes in plaats van ze te vermarkten ;)
Een opsomming:
- Lima V300 Krauss-Maffei
- Guetzold BR 42-001 DR
- Piko BR 23-001 DR
- Lima BR 280 DB
- Piko VT 33 + Beiwagen DR
- Marklin 3029 in 2 verschillende uitvoeringen DB
- Rivarossi BR 39 DR DR
- Piko BR 89 DR
- Fleischmann V221 131-8 DB
Nog meer ?

FRANK103 zei

@albert en mara: ik ga kijken!

@marco: het is zolangzamerhand een indrukwekkende verzameling!