De Zwitserse loks moesten naar de bovenste sporen verplaatst worden en alle DB treinen moesten naar de onderste baan.
Dat gaat via één (te) steile helling, met bijbehorende gevolgen.
Uiteraard begrijpen jullie dat naar beneden wel (vanzelf) gaat, maar naar boven is een ander verhaal. Dan hadden we voor de nieuwe 103 van Erik een nieuwe voorruit besteld,
die kon direct deskundig gemonteerd worden.
En was Stefan er vandaag ook met een nieuwe oude dubbellok, die het beiden niet deden.
Uiteraard heeft Ries, die ik hieronder treffend op de foto heb gezet,
het arme ding ernstig mishandeld,
zodat het ding vanzelf, uiteraard in een poging te ontsnappen,
weer begon te lopen.
Daarna moest er ook nog even gereden worden,
en met mijn 3 103's meegeteld waren er 6 103's beschikbaar.
Uiteindelijk hebben we 4 103's gebruikt voor onderstaand uitermate boeiend filmpje.
Hachelijk?
8 opmerkingen:
Treffend muziekje (Alles gaat voorbij) :)
de snelheid zit er goed in
Er wordt stevig gereden met de 103-en. Snelle flitaende machines, die voorbij schieten. Kunnen ze bij Ansaldo Breda nog meer hoofdpijn van krijgen. Daar zijn ze met een Fyra besmet. Neef Erik boft maar...
De snelheid zit er idd goed in... een nieuwe HSL loc.
Gaan ze ook naar Brussel?
geen fyra met andere woorden.
Nog steeds een van de sterkste locs ter wereld :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_103
@neef: goed gekozen toch!
@ton: de ICE is er een slak bij!
@Ad: uit de tijd dat Marklin hoogstaande producten maakte!
@Sjoerd: ja, ook in 2013 is het nog een ongeëvenaard snelle lok!
@Brillie: ja, als je er met de auto naar toe gaat en het lokje meeneemt!
@suske: nee, daarvoor roest hij niet genoeg
@Erik: ja, egenwoordig hoeft het niet meer zo sterk door allerlei hulpelektronica
Een reactie posten