vrijdag 25 januari 2013

Woensdagmorgenboswandelen


Ook deze woensdagmorgen hebben we een boswandeling gemaakt, sfeervol door de sneeuw.



Muts op en handschoenen aan, de wandeling is maar 4,5 kilometer.



De wandeling gaat via de hoogste berg in de omgeving, de Kruisberg. De berg is zo hoog dat er op de top sneeuw ligt.



De beklimming, daar moeten jullie dus ook niet te licht over denken!



Aan de andere kant (vanaf de ene kant gezien) van de Kruisberg ligt een boerderij die smaakvol is verbouwd tot restaurant.



Na een lange afdaling, het blijft immers een berg, die Kruisberg.



Na een lange afdaling staan we dan voor het restaurant.



De koffie, appeltaart en slag roepen ons binnen, en niet veel later zitten we bij het haardvuur.




In het bos vinden we een opvallende plek.



Iemand heeft hier 100 jaar geleden zijn honden begraven.



Uiteraard maak ik nog een paar weblogwaardige foto's.




Nou ja, ik maak foto's!



De laatste kilometer naar de auto gaat vanzelf,



en veel te vlug hebben we de wandeling weer afgerond.



Hachelijk?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Niet hachelijk, maar memorabel...

Renesmurf zei

Ja, grafjes, ik vind dat toch altijd wel wat triestigs. En sneeuw is altijd mooi, zo anders he! Lekker fris ook.

FRANK103 zei

@Sjoerd: het had een hoog wintersportgehalte!

@René: ja, ik mag graag in de sneeuw lopen!

Suske. zei

hondengraven in de sneeuw, net iets uit een oude film.

FRANK103 zei

@suske: een griezelfilm....

www.brillie.nl zei

Volgens mij liggen daar weerwolven.

FRANK103 zei

@Brillie: dat zou zomaar kunnen! Hoewel ik er niet van overtuigd ben dat er wolven in Nederland zijn, gezien het weer.