maandag 3 juni 2013

Over uitbreiding


Zoals ik hier al eerder had verteld zijn 2 van de 3 locomotieven van de serie 1100 op de zolderspoorbaan afgekeurd wegens onbetrouwbaar (Italiaans?) rijgedrag voor belangrijke diensten.



Ze zijn voorlopig afgerangeerd.



Slechts één exemplaar (met 5 sterren motor) mag nog haar kunsten blijven vertonen, maar jullie begrijpen het vast: er is versterking nodig op de zolderspoorbaan!



De leek zal geheel niet relevant, ondeskundig en overbodig kunnen opmerken dat onderstaande 110  niet zo heel lang geleden de zolderspoorbaan is komen versterken.



Dat is echter een Duitse lok (die anno 2013 vooral voor stoptreinen wordt ingezet), hoewel ik dat (het Duitse lok zijn) voor onderstaande 101 graag door de vingers wil zien,



maar voor een 110 kan dat uiteraard vanzelfsprekend niet!



Ook deze SBB Cargo lok, tevens een subtiele hint, voldoet niet als intercity locomotief, al is het omdat iemand daar heel groot cargo op de zijkant heeft gekliederd.



Nu het over een paar weken vaderdag is heb ik, om het grut veel werk uit handen te nemen, alvast op internet een belangrijke bestelling geplaatst die gelukkig tijdig binnen is.



Over 2 weken kan ik jullie laten zien welke nuttige uitbreiding de beide 1100 gaat vervangen,



maar dat het geen V250 Albatros is zal na de berichten in de media van afgelopen dagen duidelijk zijn!.



Hachelijk?

10 opmerkingen:

Sjoerd zei

Een vervanger voor de 1100 lokomotieven zijn andere 1100 lokomotieven.

FRANK103 zei

@sjoerd: helaas, je gaat niet door voor de magnetron. De loks van de serie 1100 gaan vervangen worden door loks van een andere bouwserie!

Ad zei

Je maakt ons nu toch wel heel nieuwsgierig. Trouwens is de 1100 wel te vervangen (door bijv. zo'n dike Duitser)?

FRANK103 zei

@Ad: die 1100 daar kan ik meerdere uitstekende vervangers voor bedenken,zowel voor de goederentreinen als voor de intercitytreinen. Ik noem gemakshalve de 1700 en 1800, maar dat kan natuurlijk ook een 186 (personen) of 189 (goederen) zijn, of zelfs een class 66!

Albert y Mara fotoblog zei

1100'en zijn voor mij onlosmakelijk verbonden met de 20e eeuw. Spoorse groeten Albert

FRANK103 zei

@Albert: als de loks goed zouden rijden zouden ze net als de beide 1200, de 1631 en de 6513 vaste krachten op de spoortafel zijn. Maar ze rijden niet goed, dan is hun lot een plaats in de vitrinekast. Mocht ik een oplossing weten (een power pack voor de esu decoder?) dan komen ze gewoon op de spoortafel te staan en moet een andere lok zich zorgen gaan maken!

Renesmurf zei

ja, zo gaan die dingen, er is altijd meer groei, maar ook een beetje krimp. Dat maakt de ouderen ook zeldzamer en zo.

FRANK103 zei

@René: met de krimp valt het wel mee, ieder jaar komt er een enkele lok bij, dat is de lol van verzamelen.

www.brillie.nl zei

Zat er geen Fyra in de doos? Dat zijn pas koopjes.

FRANK103 zei

@Brillie: het is wel de bedoeling dat de trein het doet, dat is bij de Fyra (V250 Albatros) voorlopig niet het geval!