van afzonderlijke kamertjes wordt een grote kantoortuin gemaakt.
Dat is goedkoper,
je kunt immers uitrekenen hoeveel mensen gemiddeld binnen zijn
en hoeveel werkplekken je dan nodig hebt, dat zijn er minder dan als iedereen een vaste werkplek heeft!
Maar of de productiviteit niet te lijden heeft onder de lawaaiige en onrustige werkomgeving, dat zal nog moeten blijken.
Ook worden we geacht vaker thuis te gaan werken, vooral op de drukke dagen, de dinsdag en de donderdag.
Dus toen ik vanmorgen,
18 opmerkingen:
Is dit een test om te zien of we je teksten wel lezen Frank? Hihi, de onderschriften hebben wel niet veel met de foto's te zien, als je tenminste het slot niet lezen zou...
Weerom een knappe serie!
En ik hoop dat het bureaulandschap je zal bevallen want met heel veel op één plek zitten bevordert misschien de concentratie niet.
Hoi Frank, mooie foto's van de treinen op sloterdijk.
Groet Kees.
@gerda: jij hebt duidelijk de tekst wel gelezen! Ik denk dat meeste bezoekers van dit weblog vooral plaatjes kijken, en de tekst ter kennisname aannemen. Paarlen voor de zwijnen?
@kees: bedankt
Ik ben echt tegen die zg kantoortuinen. Onbewust luister je mee met de (telefoon)gesprekken van je medebewoners aldaar
Kantoortuinen, ik vind het een bedrieglijke term. Het lijkt net of je je thuis moet gaan voelen op je werk. Inderdaad verkapte manier van bezuinigen; nu heb je straks geen reden meer om even naar buiten te kijken. Allemaal wel mooi dat groen, maar het belemmerd het zicht naar buiten. Worden wij bloglezers natuurlijk weer de dupe van. Nu nog maar even genieten van de mooie foto's...
@Sjoerd: ik heb in het verleden een paar weken op een kantoortuin gezeten, daar lag de productiviteit niet hoog. Als het rumoerig is kost het veel moeite je te concentreren.
@Ad: het gaat ook om bezuinigen, maar als suggereert de term kantoortuin dat er groen aanwezig is, dat is er niet. Ook dat kost namelijk een boel geld....
De zesde foto is leuk om na te maken op jouw modelbaan. In mijn werkzame leven als P&O'er op de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, heb ik altijd een kantoor voor mij alleen gehad, dus ik kan niet oordelen over kantoortuinen Frank.
Salu2 Albert
OT: lieve Frank, ik probeer altijd de blogs niet alleen te bekijken, maar ook te lezen wat de webbie te melden heeft, dat verrijkt me en jou doe ik wellicht toch wat plezier door wat je bezig houdt ook serieus te nemen...
@Albert: ik kan er over een paar maanden alles over vertellen! Maar ik ga komende weken tijd besteden aan het opruimen van mijn zolder zodat ik makkelijker thuis kan werken aan het bureau dat daar staat.
@Gerda: ik ben helemaal van mijn a propos. Ik zal echt op mijn tekst moeten letten, heel hachelijk!
Ze kunnen zoveel berekenen, eigenlijk staat en valt alles met rekenen! Vandaar ook dat men rekent op een plek!
OT Frank, het is je geraden om op je teksten te letten, mijn argus oogjes volgen alles! *wink, big smile*
@rene: het rekenen is vaak niet het probleem, de uitgangspunten waar men mee rekent zijn dat wel!
@gerda: hachelijk!
Met Gerda hier in de buurt wordt het past echt penibel voor je hoor !
Dus oppassen Frank, je weet dat Gerda je heel goed in de gaten houdt. "Ontsporingen" in de tekst(en) vallen haar meteen op *WINK, BIG SMILE*
Spoorse Groeten Albert
Goede morgen Frank, en hopelijk is die het begin van een al even goed weekend.
OT: helaas, driemaal helaas, een Marklin trein zat er niet in *wink, big smile*
@franky: ik ben de schok nog niet teboven!
@albert: ik heb het toetsenbord chemisch gereinigd om missers te voorkomen!
@gerda: bonbons van leonidas zijn zeer de moeite waard, maar zijn erg bedervelijk. Ik moet ze doorgaans direct opeten....
Sloterdijk passeer ik regelmatig.
Amsterdam-Haarlem is een goede treinverbinding.
Vorig jaar heb ik ook zonder problemen met de Schiphollijn getreind.
Waarom de Zaanlijn zo slecht voorzien is begrijp ik niet.
Volgens verhalen is dat ook al langer.
Planning en organisatie bij de NS blijft dus maar achter lopen.
Vriendelijke groet,
Hoi Rob,
Ik denk dat de oorzaak zit in de lange reis die de treinen vanaf Uitgeest moeten maken, via Amsterdam en Breukelen naar Rhenen of naar Rotterdam. Dan zijn er ook stukken waar je toe kunt met een korte trein, als je op die stukken ook de bezetting van de trein meet dan zou de simpele van geest kunnen concluderen dat de trein lang genoeg is. Nu ga ik niet zeggen dat de planners van NS lieden zijn met beperkte verstandelijke vermogens, maar Albert Einstein hoeft zich ook geen zorgen te maken! Gelukkig helpt het regelmatige klagen bij Rover wel, sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan lijken de treinen wel langer te zijn geworden.
Een reactie posten