Dat lukte toen de slepers waren vervangen door verse exemplaren. Daarna was er tijd voor de aanvullingen in de scenery, uit Aken.
Deze week ging vervolgens de aandacht vooral uit naar de nieuwe 186.
Een erg fraaie lok.
Op de zolder staan inmiddels meerdere traxxen,
de Zwitserse 482 (Marklin), de Belgische 28 (Marklin)
en de Nederlandse 186 van NS international (Marklin) en in de Fyra kleuren (Piko).
De kenner ziet de verschillen in detaillering van de dakopbouw tussen Piko en Marklin.
Sluit ik af met het beloofde filmpje.
Hachelijk?
14 opmerkingen:
Mooi die Duitse Schienenbus die daar geparkeerd staat. Zo'n 186 id geen verkeerde aankoop. En er zit ook nog eens een mooi geluid in.
leuk filmpje vol klanken en geluiden waarvan mijn katten het op een lopen zetten. Heikel ?
Zo kan je die dingen niet alleen zien functioneren, je kan ze bovendien ook nog horen, en ik heb de indruk dat ze bijna evenveel lawaai maken als hun grote broers hihi.
Ja, en dan een beetje heen en weer rijden, net als in het echt. Alleen dan voor de vermaak.
Die MC daar vind ik dan weer minder.
Mooi , die 186-er. Een imposante verschijning. De Piko Traxx vind ik qua kleurstelling de mooiste. Van mij hadden de Fyra-kleuren mogen blijven. Die Ansaldo-Breda trein vergeten we vanzelf weer.
Klinkt als een viool neef!
Dat geluid erbij maakt het helemaal áf. Natuurlijk ben ik een kenner die meteen de verschillen in de details ziet (kuch.)
Wat een spul heb jij daar staan en rondrijden. Daar is niets hachelijks aan :-)
@sjoerd: de railbus rijdt naar het bergstation als de stoomlok een defect heeft. Het is ook een model met geluid, erg fraai!
@suske: de katten hier zijn gewend aan de geluiden die treinen produceren. Maar dat verbaast je vast niet!
@gerda: stil is anders, ik kan het geluid wel zachter zetten.
@rene: treinen en mc zijn er voor vermaak, omdat het grut hier enthousiast is over de mc heb ik deze geplaatst.
@ad: marklin heeft meerdere traxxen uitgebracht, maar geen fyra variant. Piko mocht deze ook niet uitbrengen van ns highspeed, maar toen het fyra project een fiasco was gebleken is het verbod opgeheven. Piko had deze fyra al gemaakt en heeft deze toen snel uitgebracht. Ik heb mijn exemplaar direct gereserveerd en gekocht bij Huider, afgezien van de matige decoder is het een zeer mooi gedetailleerde lok!
@neef: het IS een viool!
@mirjam: bedankt! Het is vooral een kwestie van lang verzamelen, waar bij veel andere hobby's je oude spullen (computers, fototoestellen, fietsen etc) vervangt door nieuwe exemplaren, is dat bij modelspoor niet. Oude modellen functioneren net zo goed als nieuwe. Met een vergelijkbare jaarlijkse uitgave groeit de collectie langzaam door, waar die bij andere hobby's gelijk blijft, de oude investering wordt vervangen. Geweldig dat jij, als kenner, dat zo ziet! Het geluid is leuk bij een paar lokjes, meestal word ik gek van al die geluiden.
Een prachtig filmpje dat mijn hart sneller deed kloppen. Als ik twintig jaar jonger was en nog in Nederland woonde was ik vast en zeker weer aan een baan begonnen. De mogelijkheden digitaal rijden zijn anno 2015 groot. Ik werkte in de jaren 70 nog met rietcontacten en stroomvrije stukken om een lok even weg te 'parkeren'. Foto's geven ook een mooi beeld van je baan. Die kraan uit Aken ken ik nog wel van "vroeger". Al met al een heerlijke log Frank die mij blij gemaakt heeft.
Met spoorse groeten Albert
Goede morgen Frank.
Jongen toch, waarom heb je die grap zo afgezwakt met je wetenschappelijke uitleg? *wink, big smile*. Je hebt gelijk natuurlijk, maar toch... daar ging het niet over maar om de lach.
Hoi Frank, Prachtige locs zijn het. Groetjes Kees.
@albert: waarom zou je in Spanje niet een kleine spoorbaan kunnen bouwen?
@gerda: gewoon, omdat het kan!
@kees: bedankt!
Goede morgen. Tja Frank, niet alles wat je kan, moét ook hé. Nu ja, van mij mag het, ik til er niet te zwaar aan.... Ieder diertje zijn pleziertje!
@Gerda: ach, altijd die voorspelbare reacties, dat is toch ook slaapverwekkend!
Een reactie posten