die hier feestelijk onder een lakentje staat te wachten.
Eenmaal thuis is het tijd om een aantal sfeerplaatjes van deze bolide te schieten,
een fraai Duits kwaliteitsproduct.
Een indrukwekkende stroomlijn en doordachte indeling.
Wel jammer dat er zo'n dikke gebruiksaanwijzing meegeleverd moet worden!
Helaas wordt onze wijk bewoont door jaloerse types,
die een ander zijn glimmende bolide misgunnen en er op grove wijze wild op kakken.
Zodat ik al na een paar dagen met de emmer met sop aan de gang moest.
Hachelijk?
17 opmerkingen:
Ik wens je veel veilige kilometers toe!
@Rene : bedankt!
Ha Frank, Hier Dokter Clavan, Oost-Europa Deskundigde. Dit exemplaar betreft een Wartburg 323 geproduceerd door Volks Eigener Betrieb Motorwerke Eisenach. Het betreft een voertuig uit de voormalige DDR. Waarschijnlijk is dit het type dat nog is uitgerust met een 4-cilinder tweetaktmotor. Deze auto's werden gebouwd om lang mee te gaan aangezien iedere inwoner van de DDR gemiddeld 23 jaar op een nieuwe moest wachten. Latere exemplaren van de Wartburg zijn voorzien van een 1.1 4-cilinder viertaktmotor van Volkswagen. Tot snel. Groeten uit IJsselstein
Mooi Frank, heeeeeeeel mooi.
Groetjes Kees.
Een mooie auto, ik hoop dat je er nog jaren in mag rijden... haha.
WOW, dit is een wel heel mooi karretje Frank, proficiat jongen, en ik hoop dat je er nog heel lang geniet van zal hebben!
Nou, meneer Clavan, laat mij zo vrij zijn op te merken dat het een Wartburg 353 betreft (het verschil is klein, slechts 30, daarvan ben ik mij terdege bewust). Nog kleiner is het verschil tussen het door u genoemde aantal cilinders (vier) en het werkelijke aantal (drie). Het lijkt mij essentieel genoeg om even melding van te maken. Voor de volledigheid: het machien in het vooronder van het statussymbool voor boeren en arbeiders meette op 10 cc na een hele liter.
De DDR bleek haar tijd zeer ver vooruit, gezien het feit dat de Nederlandse wegen in toenemende mate weer worden bevolkt door blik, voortgestuwd door 1.0 3-cilinder-motoren. Alleen die roken niet zo aandoenlijk en klinken ook niet zo mooi.
@Marco Clavan: Het is inderdaad een Wartburg, maar zoals Marco Honecker al opmerkt, een ander type!
@Kees: bedankt!
@Sjoerd: bedankt!
@Gerda: bedankt!
@Marco Honecker: een Wartburg heeft een 991 cm2 3 cilinder, een Ford Focus heeft bijvoorbeeld een 998 cm2 3 cilinder motor, en heeft dan 125 paarden onder de motorklep, die hun werk inderdaad nauwelijks hoorbaar doen. Alleen aan het windgeruis hoor je met wat voor snelheid een Focus over de wegen zoeft. Maar die 23 jaar dat een Wartburg als vervoermiddel dient, dat haalt een focus meestal niet! De Wartburg op de foto is van 29 augustus 1975, en dus meer dan 40 jaar oud. Een echte klassieker, al zal hij door de gemiddelde barbaar in ons land niet als zodanig worden herkend!
@Eric Honecker: Bedankt voor de wijze les. Volgens mij kreeg de Trabant bij de facelift een VW-motor. Daarmee kwam er een eind aan dat vrolijke gepruttel. Met groet, Erich Mielke
@Mielke: het is een Wartburg, graag wel op blijven letten!
Weinig verstand van auto's, dus mij gewoon even zeggen wat voor type de nieuwe auto is. Salu2 Albert
@Albert : een Focus, 125pk, climatronic en een goede radio. Wat wil je nog meer?
@Anoniem: zowel de Wartburg als de Trabant kregen op het laatst een viertaktmotor: de Trabant een 1.1 en de Wartburg een 1.3. Beide van VW.
Proficiat met deze aankoop.
En hoe zit het met de gebruiksaanwijzing ? Al helemaal uit het hoofd ?
@erich: dat zal een verbetering geweest zijn!
@franky: gebruiksaanwijzing lezen is voor vrouwen, mannen voelen intuïtief hoe het werkt!
@erich: dat zal een verbetering geweest zijn!
@franky: gebruiksaanwijzing lezen is voor vrouwen, mannen voelen intuïtief hoe het werkt!
Ford met de geit! Nog heel veel plezier van deze mooie automobiel. Erg mooie kleur trouwens!
Een reactie posten