zondag 28 augustus 2016

Dag 8: naar Santa Claus Village

Nadat ik Lisanne gisteravond naar haar appartement weggebracht had kwam ik terug bij de tent, die bijna ingestort was.

De harde ijskoude wind had geen medelijden met het kleine iglo-tentje. Snel haringen uit de grond getrokken en de iglo verplaatst in de luwte van het toiletgebouw.

De nieuwe pool-mummy-slaapzak deed het goed terwijl het erg koud was, eenmaal wakker bleek er zelfs ijs op het dak van de auto te zitten!

Gelukkig had ik de camera nog in de hand, een paar tellen later denderde er een trein over de spoorbrug, waarin de kenners vast de Finse versie van de Zwitserse re460 herkennen.

Na de lunch ben ik met Lisanne

naar Santa Claus Village gereden, op de grens met de poolcirkel.

Een erg toeristisch gebeuren maar wel leuk!

Al denkt deze post-elf daar anders over.

Dan naar de buurtsupermarkt om Lisanne te voorzien van een noodrantsoen,

vanavond nog een keer uit eten en morgen begint de terugreis!

Hachelijk?

Ad zei

Ho, ho, hopelijk ben je weer thuis voor de sneeuw! Alvast een goede terugreis. Pas op voor loslopende rendieren op de weg. Ho, ho!

FRANK103 zei

@Ad: hei! Ik heb in ieder geval rendier gegeten op een broodje, met verse patat erbij. Aanrader! Hopelijk was dit het rendier dat voor de Focus had willen springen. De terugreis zie ik wel wat tegenop, 2600 kilometer alleen rijden is niet mijn ding, maar wie a zegt moet ook b zeggen! Ik hoop binnenkort te kunnen melden dat ik weer veilig thuis ben gekomen.

Anoniem zei

Hoi Frank,

Leuke serie en wat zijn die landen toch prachtig om te zien.
Succes met de terugtocht en doe voorzichtig aan.

Gr.
René

Ad zei

Frank heftig. Doe voorzichtig en een heel goede terugreis.

Mirjam Kakelbont zei

De terugreis alweer...Time flies.
Je kan wel zeggen dat je op de Poolcirkel geweest bent (-: En dat is niet niks. Jeetje, vorst op de tent. Ik had denk ik het loodje gelegd.
Ik herkende die kopie van de Zwitserse trein direct...
Rij voorzichtig!

Sjoerd zei

Met vorst in de tent liggen herken ik van een vroege pinkstervakantie.... Dat is gatverpielekes koud.

MarcStouten zei

Hoop dat terugreis niet al te hachelijk wordt!

Suske. zei

Ik wou dit weekend wel wat koeler weer maar nu reeds met ijs op mijn auto rondrijden vind ik minder. Heikel ?

FRANK103 zei

@alle reageerders: de eerste etappe zit erop, ik ben tot Gavle in zweden gekomen, daar is het Zweedse spoorwegmuseum. De weersomstandigheden zijn hier ook slecht, veel regen en 10 graden. De camping die ik op het oog had is dicht, en de hotels die het navigatiesysteem weet te melden bestaan niet meer of zitten midden in het centrum van Gavle, en probeer dan de auto maar eens te stallen! Ik zit nu dus in het Scandic hotel en rijdt morgen naar Malmo. Met een beetje geluk is die camping wel open!

Renesmurf zei

Daar hebben we nog een borrelglas gekocht, en die heb ik hier als souvenir. En wij gingen verder door naar het noorden.

gerdaYD zei

Oei, je moet alweer huiswaarts toe, maar je hebt toch maar een onvergetelijke trip gehad hé. En wij nu ook, door dat mooie log van jou. Bedankt dus!

FRANK103 zei

@René: dat is een leuke trip in juli, maar eind augustus is dat alleen leuk met een caravan, camper of in hotels. De tent is dan niet zo plezierig meer. Maar het is dan inderdaad nog zo'n 680 kilometer verder naar het noorden....

@Gerda: volgende week moet ik weer naar kantoor en zaterdag een verjaardag, er is een boel te doen! Ik had tot dinsdag in Rovaniemi zullen blijven, maar de kou en dat ik niks meer voor Lisanne kan doen heeft me doen besluiten maandag al terug te rijden.