zaterdag 29 oktober 2016

Trainen op het Souterrain


Racebaan-professor JW had afgelopen vrijdagavond vastgelegd voor een eerste race op het mooie Souterrain circuit van Marc.



Dus heb ik vorige week meerdere avonden besteed aan het onderhouden van mijn bolides om vrijdagavond geen modderfiguur te slaan.



Ook Marc heeft meerdere auto's ingrijpend onderhanden genomen, ze zelfs voorzien van een nieuwe verflaag.



Culinair gezien is een bezoek aan het Souterrain altijd zeer verantwoord.




Naast JW heeft ook Gastheer Gerard door omstandigheden moeten afzeggen, wel aanwezig is



de bekende modelspoorder Jeroen Vanderstangetjes, die van Marc een uitgebreide instructie krijgt.



Jeroen heeft wat moeite de rempunten van de auto's goed in de vingers te krijgen (de dropjes gaat gelukkig wel probleemloos)



en klaagt over de afwezigheid van duidelijke seinen (seinpalen?),



ook het wisselen van de baan doet hij niet met al te grote snelheid om te voorkomen dat er iets ontspoort!



We gaan over op een 2 minuten-race eruit is eruit, dat valt niet mee voor de eerste keer dit raceseizoen.



Jeroen is inmiddels hernoemd naar Vandervangrailtjes, maar ook de andere aanwezigen vliegen vaker dan normaal uit de baan.



Omdat ene Hein T, die hier niet genoemd wil worden, van het AS racing weblog, zich nog wel eens kritisch uit wil laten over Ninco bolides,



mag mijn bijna originele Ninco Mosler wat rondjes draaien op het circuit.



Met decoratieve gele bandjes draait de Ninco vrij gemakkelijk rondjes van 7,4, vergelijkbaar met de snelle NSR en Slot-it bolides, overigens maakt de auto daar wel behoorlijk wat kabaal bij.



Een bandenwissel, nu met rode banden, pakt niet goed uit,



de banden zijn niet erg rond en grip is ook ver te zoeken, tijd om de spullen in te pakken en naar huis te gaan.



Maar een volgende keer ga ik de Ninco Mosler inzetten voor een wedstrijd.



Hachelijk?

16 opmerkingen:

MarcStouten zei

De Ninco Mosler wordt uitgesloten van deelname. Het merk Mosler en Ninco past niet bij het thema😅😅. Zeker niet als ze hachelijke tijden neerzetten😅😅

FRANK103 zei

@Marc: het gaat hier om de zeldzame Targa Florio Mosler.....

Suske. zei

"uit de bocht gaan" krijgt hier een heel speciale betekenis. Heikel.

Anoniem zei

Ook heikel dat ik nu Unknown heet.

FRANK103 zei

@Francky: ga je naast Suske nu ook als unknown door het leven? Hachelijk hoor!

gerdaYD zei

Goede zondagmorgen Frank. Mannen blijven grote kinderen hé, en maar goed ook, want hoe zouden we anders weer van deze mooie fotoreportage kunnen genieten? Misschien niet zoveel als jullie daar deden maar toch...
En zo te zien zorgen jullie altijd dat er bovendien ook nog iets te knabbelen valt *wink, big smile*.

Sjoerd zei

Ik zie het al, de concurrentie wordt al bang...

FRANK103 zei

@gerda: het houdt ons van de straat, moet je maar denken. Doordat ik met de auto kom kan ik geen alcoholische versnapering nuttigen, dan smaakt zo'n dropje wel extra lekker!

@sjoerd: met de Mosler heb ik zelfs een rondje 7,183 gereden, onmogelijk volgens Marc, zodat ik hier alleen de diverse 7,4 noem, die de Mosler eigenlijk vrij gemakkelijk haalde. Dat voor het onder de snelle racers verguisde merk Ninco! Met een setje nieuwe banden zo er wel eens een 7,0 in kunnen zitten!
Verklaring voor de snelle ronden van de Mosler zit waarschijnlijk in zijn brede wielbasis en zeer lage zwaartepunt, de Ninco motor doet ook niet onder voor een NSR of Slot-it. In combinatie met de juiste banden krijg je dan een echt racemonster. Mijn NSR Mosler heb ik nog nooit met succes in een race ingezet, die is te sterk en snel om goed mee te kunnen rijden. Maar ook die ga ik binnenkort bij Marc proberen!

Renesmurf zei

Als het maar gezellig is he! Het ziet er in elk geval voorbeeldig uit!

FRANK103 zei

@rene: gwt was erg gezellig!

FRANK103 zei

Gwt? Het!

gerdaYD zei

Goede avond Frank. Fantastisch dat jij zo'n verantwoordelijke chauffeur bent, het siert je dat je de drank laat staan als je met de auto bent!

Ad zei

Frank, op zo'n racebaan met de prachtige scenery erbij, moet een geweldige ervaring zijn om te racen. Winnen wordt dan van ondergeschikt belang, meedoen een voorrecht. Oppassen dat je de trein niet vergeet

FRANK103 zei

@Gerda: geen zin in brokken, dat is het. Dan drink ik thuis wel iets.

@Ad: slotracen is een leuke hobby naast de modeltreinen, bij Marc is het altijd reuzegezellig, het is altijd een nuttig bestede avond. Het winnen of niet, daar lig ik niet wakker van. Maar uiteraard probeer ik wel te winnen!

MarcStouten zei

Als Frank103 wint is het een hachelijke avond! Zeker zoals hij afgelopen vrijdag met zijn Mosler over het asfalt vloog! Voor een NINCO nog wel!!!

FRANK103 zei

@marc: gaan we een vervolg aan geven! Alleen heb ik geen targa florio ninco bolide :-(