maandag 10 september 2018

De trouwe gast


De terugreis van Pula naar Nederland ging via het dorpje Jochberg,



wat zoals meeste bezoekers van dit blog vast weten,



ligt langs de weg van Kitzbühel naar Pass Thurn (en Mittersill).



Dat dorpje Jochberg, daar zijn we vroeger meerdere jaren op vakantie geweest.



Naar het toen nieuwe pension Ederhof van Franz Hechenberger.



Minstens 5 keer zijn we daar geweest, we zijn zelfs tijdens een zomerfeest op het podium geweest



bij de burgemeester van Jochberg, als trouwe gast (5 jaar).



Dat daar een glaasje schnaps bij gedronken werd, dat spreekt voor zich.



Ik wilde dit jaar zien hoe Jochberg er nu uit ziet,



of ik er nog iets van zou herkennen.



Of er veel veranderd is na 40 jaar.



Een deel van de bezoekers van dit blog zal zien dat het pension er in eerste instantie nog hetzelfde uit ziet,



en het kerkje van Jochberg ook.



Maar het kleine nauwelijks toeristische dorpje van toen



is nu een drukke wintersportplaats met een mega hotel en een grote kabelbaan.



Dat Franz al een lange tijd geleden overleden was wisten we,



maar ook zijn broer en vrouw zijn inmiddels overleden.



Misschien gaan we toch nog een keer een weekje naar Ederhof.



Hachelijk?

4 opmerkingen:

Monique zei

Heerlijke foto's hoor! Dit is jeugdsentiment! ! Doe mij maar een weekje. ...

Sjoerd zei

Daar zou ik me ook nog wel kunnen amuseren...

Suske. zei

Het dorpje ziet er in ieder geval mooi uit.

FRANK103 zei

@Monique: voorjaarsvakantie 2019?

@Sjoerd: dat denk ik ook!

@Francky: het was nog veel leuker, vroeger.