zaterdag 6 oktober 2018

Open dag lijnwerkplaats Haarlem


Erwin, bekend als de Hembrugbouwer van het 3-railforum,



vroeg of ik zin had mee te gaan naar de open dag bij lijnwerkplaats Haarlem.



Dat wilde ik wel



en dus liepen we vanmiddag tussen de treinen



 en onderdelen van treinen.



Dat was uitermate gezellig,



Erwin wist erg veel van de lijnwerkplaats



en wat daar te zien was.



Dat zag zowel op onderhoud aan treinen (vooral aan draaistellen),



reparatie van gebotst materiaal



en aan de revisie van treinstellen.



Ook de koek en zopie was goed geregeld.



Er stond ook wat antieker materiaal,



zoals de Blokkendoos Jules en een 2200.



Vlak bij de uitgang



stond de nieuwe SNG (Sprinter Nieuwe Generatie) van Spaanse fabrikant CAF.



Na daar nog enkele foto's gemaakt te hebben



was het weer tijd om naar huis te gaan.



Hachelijk?

10 opmerkingen:

Ad zei

Ik denk een wel bestede dag, bomvol met interessante informatie en mooie plaatjes geschoten. Een leuk blogbericht. Verantwoorde koek en zopie. Iedereen tevreden. Ga zo door. Hier is sprake van een win-win situatie.

FRANK103 zei

@Ad: dat dacht ik ook! Win-win bedoel ik! Het was een wel bestede middag!

Suske. zei

Zo zie je weer eens iets anders.
Leuk zo'n bezoekje.

FRANK103 zei

@Francky: dat was het zeker!

Sjoerd zei

Kijk, dat zijn nou echt van die uitjes die ik hier mis....

Renesmurf zei

Voor de liefhebbers is het natuurlijk leuk om daar even een kijkje te nemen.

Kees zei

Hoi Frank, hele mooie serie weer dit kijkje in de werkplaats.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@sjoerd: emigreren naar Noord-Holland zou je kunnen overwegen, al ga je dan wel de echte Limburgse vlaaien missen!

@René: en er waren genoeg liefhebbers!

@Kees: bedankt, het was ook erg leuk daar rond te lopen!

Unknown zei

Mooie plaatjes frank. Het blokkendoos rijgtuig is trouwens niet de jules, maar de jaap. Jules is de oude, bruingeschilderde meetwagen. Deze bestaat ook nog steeds maar staat weg te rotten in amersfoort.
Wel goed om te zien dat er aan de jaap gewerkt wordt. Er wordt namelijk vrij weinig over vermeld, bij mijn weten stond die nog altijd op luchtkussens maar de foto's laten zien dat er alweer draaistellen onder zitten.

FRANK103 zei

Hoi Tim,

Jules, Jaap of Henk, een trein hoort gewoon een nummer te hebben dat duidelijk leesbaar op het ding is geschilderd. Of een hele bouwserie met een mooie naam als Ludmilla vind ik ook uitstekend. Maar een treinstel Jannes, Jip of Johan noemen, nee, waardeloos. Erwin is druk bezig deze Jeroen weer op de baan te krijgen, dat vind ik dan wel weer top!