donderdag 22 november 2018

De IMA in Keulen

Neef Richard, die hier trouwens niet genoemd wil worden, 



had voor de zomervakantie al geroepen dat hij graag eens naar de IMA (Internationale Modellbahn Ausstellung) in Keulen wilde.



Dat is zo'n modelspoorbeurs waar je zeker toch één keer in je leven geweest moet zijn!



Dus stonden de neven hier zondagmorgen om 07.00 voor de deur voor een reisje per luxe automobiel, voorzien van milieusticker, naar Keulen.



Zo'n bezoek aan de IMA wordt gemakkelijk vergeleken met Eurospoor, waar ik ook naar toe geweest ben.



Parkeren in Utrecht 16,50, in Keulen 5 euro. Toegang Eurospoor 17,50, Keulen 15 euro.



Koek en zopie was natuurlijk echt Duits, veel en bijna gezond.



De IMA zelf is verder niet zo'n grote beurs als Eurospoor, en de koopjesmarkt ontbreekt bijna geheel.



Op de IMA laten de fabrikanten wel hun nieuwe modellen zien,




zoals Marklin de V320



en ESU een fraaie maar mij te dure 103.



De diverse banen heb ik ook op mijn gemak bekeken, vooral de schaal Z spoorbanen vond ik leuk om te zien.



Rond 15.30 hadden we alles gezien en zijn we richting huis gereden.



In Kleve hebben we een restaurantje opgezocht,



we vonden het Hof van Holland in Emmerich aan de Rijn de laatste keer wat tegenvallen.



Restaurant Zur Post in Kleve vonden we zeer de moeite waard, heerlijk gegeten



en ik heb een foto om te bewijzen dat het niet een bijna gezonde maaltijd was.



Hachelijk?

6 opmerkingen:

Renesmurf zei

Weer een deel van je leven gedeeld op internet! Met jouw passie en interesse.

Suske. zei

Leuk zo'n beurs.
Daar ontdek je ook van alles zoals de keuken bij voorbeeld.

Sjoerd zei

Zur Post zou mij ook nog wel bevallen

Paul zei

Tja, en dan liep je bovendien mij ook nog tegen het lijf. Vond de beurs tegenvallen, had gehoopt op meer modelbanen, maar het was vooral fabrikanten.

Ad zei

Leuk bericht, weer heel anderere onderwerpen dan bij Ĺokaalspoor6.blogspot.com

FRANK103 zei

@Rene: eigenlijk is een blog een soort van dagboek, maar dan alleen met de zaken die ik bijna geheim wil houden.

@Francky: zonder keuken is het bezoeken van zo’n beurs geen succs. Uitgehomgerd neemt de interesse in treintjes snel af, er zijn prioriteiten!

@Sjoerd: Zur Post is een aanrader!

@Paul: het was leuk je even te spreken, ik vond deze beurs ook niet de moeite waard voor nog een bezoek, dan zijn Dortmund en Eurospoor veel leuker!

@Ad: zo heeft iedereen zijn interesses, in het bericht staan bijna alle foto’s die ik op de beurs gemaakt heb, ik kan het bericht niet aanpassen aan jouw bericht