woensdag 12 december 2018

Tijd vliegt

De weken vliegen voorbij, ik heb nauwelijks tijd om achter de pc te zitten.



Waarmee dan? Onze oudste dochter Lisanne, die hier trouwens niet genoemd wil worden, heeft een appartement gevonden in een dorpje verderop en is uitgevlogen.



Sinterklaas is gekomen en weer gegaan, uiteraard hebben we dat uitgebreid gevierd.



We hebben een echte kerstboom gehaald en opgetuigd.



Daarnaast was er wel wat tijd voor de hobby.



Toen ik de slotracekoffer moest pakken voor een bezoek aan Marc, die hier ook niet genoemd wil worden, zag ik het ruit van de Oostenrijkse lok op de grond liggen,



die was er kennelijk uit gevallen toen ik de lok ging inpakken voor een bezoek aan Laurent (jaja, Laurent wil hier ook niet genoemd worden).



Uiteraard is het raam inmiddels weer deskundig in de kap vastgeplakt met houtlijm, net als de ruit in de 103.



De ruiten van de Oostenrijkse lok zijn bijna niet meer te krijgen,



de 103 is in zulke enorme aantallen verkocht dat het kopen van een nieuwe ruit heel wat eenvoudiger is.



Gisteravond was Stephan hier met een paar van zijn nieuwe aanwinsten.



Vooral de bouwserie 50 (eenmalig en uniek exemplaar) is een schitterende verschijning.



Ter afsluiting heb ik deze week weer een reclametram gespot bij Sloterdijk, voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling die was ingevoerd in juli door de toen geopende Noord-Zuidlijn.



Hachelijk?

12 opmerkingen:

Sjoerd zei

Je hebt in ieder geval niet stil gezeten. En met deze beelden moeten we het natuurlijk weer even doen. Enne, zo te zien geen Food today...

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik had er ook meerdere berichten van kunnen maken, maar mijn computerscherm wordt ingepikt voor de ps4. Food was er wel, maar niet weblogwaardig genoeg.

Suske. zei

Inderdaad de tijd vliegt.
Gelukkig hoef je je niet te vervelen, integendeel.
Zorg dat je kerst en nieuw niet vergeet in al die drukte.

Kees zei

Mooie serie Frank, Prachtige stoomloc op het laatst.
Groet kees.

FRANK103 zei

@Francky: nee, die staan op de kalender maar zorgen wel voor twee weken vol gedoe.

@Kees: bedankt! Ik vind het ook een hele mooie stomer!

Ad zei

Druk, druk, druk. Echt hachelijk als je zoveel aan je dies hebt hangen.

Renesmurf zei

Sinterklaas was weer leuk! En nu maar zien hoe de kerstmis gaat verlopen.

FRANK103 zei

@Ad: het is ongekend wat hier aan de dies hangt. Gewoon gruwelijk


Ja


Ehhhh

Wat is een dies?


@René: ook van kerst gaan we weer een feest maken!

Ad zei

Ha, ha, typfoutje en correctie van de spellingscontrole op m'n telefoon... Oorzaak (te) dikke vingers voor een smartphonetoetsenbord. Dies moet fiets zijn. De "d" en "f" zitten naast elkaar op 't toetsenbordje. 😀

FRANK103 zei

Hoi Ad, ja daar hebben ze bij het bedenken van het qwerty toetsenbord niet goed over nagedacht, hoewel ik toch ooit 250 aanslagen blind heb gehaald voor mijn typediploma. Maar die kleine toetsjes op de mobiel, die zijn waardeloos!

MarcStouten zei

Tijd tikt snel voorbij! Na volgende week alweer kerst!

FRANK103 zei

@Marc: na de kerst komt oud en nieuw, vlak daarna de wintersport vakantie, voorjaarsvakantie en dan alweer de zomervakantie. Tijd vliegt!