zondag 10 maart 2019

De generale repetitie


Volgende week is de Souterrain cup 2019 in de kelder van Marc,



vorige keer deed de tijdwaarneming het niet,


(Als ik  niet aan je kruis mag ruiken dan zal ik ergens in bijten, misschien mis ik daarbij het gele balletje wel!)!

deze keer moest alles naar behoren functioneren anders moet de Souterrain cup 2019 uitgesteld worden!



De avond begint natuurlijk met koffie met een koek,


(Het koekje)

daarna dalen we af naar de kelder waar het circuit al klaar staat.



Nieuwkomer Dougal had een boek meegenomen voor op de koffietafel,



maar net als mijn te lichte auto,



we hebben geen tijd voor bijzaken.



De bedrading tussen lichtbrug en PC is vervangen, Marc laat niets aan toeval over!



Na een uur testrijden lijkt de tijdwaarneming het te doen,



ook is inmiddels de baan redelijk schoon gereden.


(Dougal, Martin en Timon)

Het is tijd voor een eerste race, 2 minuten en eruit is eruit.



De race wordt gereden met NSR Mark IV,



de auto's die we ook gaan gebruiken tijdens de Souterain cup.


(de worstenbroodjes)

Dougal heeft wat moeite met het eruit is eruit concept,



vooral omdat we wat flexibel omgaan met de spelregels waardoor Dougal niet veel punten scoort.



Marc en ik scoren 16 punten en eindigen gelijk.



De tweede race doen we met de NSR Abarth's van Marc 2,



een auto die vooral op baan blauw gemakkelijk op zijn dak gaat.



Marc wint deze race door vooral in baan blauw toch punten te halen.



De tijdwaarneming lijkt betrouwbaar te hebben gefunctioneerd,



het circuit is er klaar voor.



Als Timon vertelt binnenkort in het huwelijksbootje te stappen eindigt de avond toch weer wat bedrukt,



hij wordt overstelpt met wijze raad (meld je ziek, breek een been etc.), maar het is waarschijnlijk al te laat!


(Timon in betere tijden...)

Hachelijk?

10 opmerkingen:

MarcStouten zei

Laatste foto is hachelijk. Laatste dagen als vrijgezel door het leven gaan. Leuk verslag weer met de nodige aandacht voor de speelse trouwe viervoeter! Ik geef toe dat Oliver beetje 'gek over kan komen hahahaha .

MarcStouten zei

In 2e serie was ik met baan rood dramatisch hahahaha.

Renesmurf zei

Leuk, vooral die hond er bij! Daar zou ik dan fijn mee willen wandelen.

Sjoerd zei

Je hebt ze laten zien dat een goede generale....

Suske. zei

Geef mij maar zo'n worstenbroodje.
Het racen laat ik aan anderen over.

Ad zei

Tijdwaarneming, waar is dat voor nodig? Gezelligheid kent toch geen tijd?

FRANK103 zei

@Marc: Op de foto zien we de laatste dagen van Timon zoals wij hem kennen, heel hachelijk. Het huwelijksbootje ligt al klaar. Neem, dan is Ollie een beter onderwerp! En Ollie blijft een hoofdrol spelen op dit blog, als poedelprijs of als kruisruiker.
De score op de baan is wel interessant, maar meer de verschillende scores in de verschillende heats, zo scoort Martin in de 2e heat 3 keer 1 punt, heel curieus!

@Rene: Ollie vindt wandelen ook erg leuk!

@Sjoerd: de generale ging vooral om de techniek, wie de race wint maakt mij nooit zoveel uit, als het maar gezellig was!

@Suske: ik ben niet zo'n fan van worstenbroodjes, ik ga voor het racen!

@Ad: op z'n tijd is een tijdwaarneming wel leuk, racen is een eigentijds gebeuren waarbij de moderne techniek bijtijds vertelt wie gewonnen heeft zodat er een tijd van komen en gaan ontstaat want de auto wil tegen slaaptijd ook weer naar huis.

MarcStouten zei

Martin werd door eenieder vakkundig geparkeerd zodat hij niet kon finishen! hahahaha.

Kees zei

Ha die Frank, wat 'n schat van 'n hond, en o wat ziet de versnapering er weer heerlijk uit. Oja ook 'n prachtige baan met racemonsters.

Groet kees.

FRANK103 zei

@Marc: arme Martin!

@Kees: al is het een lieve hond, het is wel een hond. Een kruisruiker. Heel hachelijk!