zaterdag 6 april 2019

Intermodellbau in Dortmund


Bijna ieder jaar gaan we naar Intermodellbau in Dortmund,


(Sauron en Isildur)

de grootste modelbouwbeurs in de regio.


(24 karaat gouden Marklin krokodil van 1.000 euro)

Dit keer zijn we op vrijdag gegaan en al om 06.00 reden we over de A1 richting Heimat.


(Hornby Cisalpino)

De discussie in de auto gingen uiteraard over welke stroopwafels we moesten proeven bij de koffie, iedereen had stroopwafels van een ander merk mee.



Om 09.00 stond de auto geparkeerd, waren de kaartjes gekocht en gingen de deuren van de beurs open.



Ik heb met neef Erik eerst de treinen-koopjes-hal opgezocht, op zoek naar die koopjes die per se gekocht moesten worden.



Stand voor stand, pad voor pad, hebben we alle aanbiedingen bekeken.



Neef Erik wist voor weinig een tweetal strijkbouten (Zwitserse Re460) te scoren, ik heb een paar rijtuigen gekocht.


(Jaegerndorf Oostenrijkse modellen)

Het is dan lunchtijd, met neef Richard en Stephan hebben we afgesproken op het binnenplein.



Na een gezonde Duitse maaltijd zoeken we de hal met de fabrikanten op,



waar de nieuwste modellen te bewonderen zijn.


(Roco Vectrons in alle kleuren)

We bezoeken ook nog de hallen met de op afstand bestuurbare auto's, vliegtuigen,



tanks,



koppen van personen en boten.



Er zijn zelfs op afstand bestuurbare piste bulldozers, waar een grote groep kenners vast urenlang naar kan kijken.



Ik besluit de aanwezige modelspoorbanen te bekijken, waar ik eerlijk gezegd niet lang voor nodig heb.



Fantastisch vind ik Saint Tourbiere die een echte Franse sfeer uitademt,



ook een periode 1 baan die de beginperiode van de spoorwegen laat zien,



vind ik erg geslaagd.



Het is inmiddels tijd om naar huis te gaan, en in verband met wegwerkzaamheden besluiten we direct naar hotel Zur Post in Kleve te rijden, waar een heerlijke maaltijd op ons wacht.



Na nog een anderhalf uur rijden zijn we dan weer thuis, een zeer geslaagd dagje Dortmund is weer voorbij.



Hachelijk?

10 opmerkingen:

Ad zei

Ha Frank, ben dit jaar niet naar Dortmund geweest. Modelspoormatti Jan kon geen vrij krijgen. Zo te zien, is het wel de moeite waard geweest. De Mãrklin Sprint racebaan roept nostalgische gevoelens op. Ik heb er vroeger ook een gehad.

FRANK103 zei

Hoi Ad, als je vooral voor de koopjes gaat kan je beter naar Houten gaan, zelfde handelaren en meer, veel meer aanbod. Wij gaan vooral voor de bratwurst en schnitzel en moeten dus wel gaan!

Albert y Mara zei

Bedankt voor dit uitgebreide verslag Frank. De 24 karaat gouden Marklin krokodil van 1.000 euro mocht je niet kopen van het thuisfront *Wink*?? Met spoorse RENFE groeten Albert

FRANK103 zei

@Albert: Eerlijk gezegd vind ik het een foeilelijk ding dat ik voor 100 euro niet zou kopen. Ik vind de Duitse krokodil (194) ook mooier dan de Zwitserse krokodil. Het thuisfront kan de aankoop van een modeltreintje voor 1000 euro vast ook niet zo waarderen, ik heb gewoon te veel hobbies!

Suske. zei

Leuk om eens te bezoeken zo'n beurs.
Gelukkig werd de inwendige mens ook vertroeteld.

Kees zei

Hoi Frank er was daar weer van alles te zien, Maar of je beurs dat kan lijden valt nog te zien.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Francky: de inwendige mens vond het zeer geslaagd!

@Kees: ik had niet veel wensen, de beurs heeft het probleemloos overleefd!

MarcStouten zei

:)

Renesmurf zei

Overal zijn wel liefhebbers voor. Hier zijn ook wel eens beurzen, maar eenmaal gezien weet ik het wel.

FRANK103 zei

@Marc: ja

@René:iedere beurs zijn andere zaken te zien, zo blijft het afwisselend.