zaterdag 20 juli 2019

Naar Michel


Een van de voordelen, of misschien nadelen,



van het hedendaagse internet is dat je gemakkelijk in contact kan komen met mede-hobbyisten.



Zo ben ik al jarenlang lid van een treinenforum,



ga regelmatig naar bijeenkomsten en mee met uitjes,



en spreek zo regelmatig diverse mede-hobbyisten.



Als je elkaar een aantal keer hebt gezien en gesproken



is de drempel lager om eens iemand uit te nodigen of bij iemand langs te gaan.



En zo waren Laurent en ik vanmiddag uitgenodigd bij Michel, om zijn spoorbaan Michelstadt te bekijken.



Michelstadt is een volledig geautomatiseerde Marklin spoorbaan,



Michel heeft alleen Marklin locomotieven op zijn baan staan.



De spoorbaan wordt aangestuurd met een ESU Ecos centrale die is aangesloten op een PC met het programma Koploper.



Koploper krijgt via de bezetmelding door welk blok bezet is en welke trein daar staat,



Koploper bestuurt de treinen en bedient de wissels.



Laurent had een mooie Piko en een mooie Roco lok mee om Michel te laten zien dat er meer is dan Marklin,



ik had een erg degelijke Zwitserse poepdoos mee.



Het was een bijzonder gezellige middag die voorbij was voor we het wisten,



de tijd was omgevlogen.



We vonden het bezoek erg leuk



en gaan graag nog een keer kijken bij Michelstadt.



Hachelijk?

7 opmerkingen:

Suske. zei

Altijd leuk om via het internet mensen met dezelfde interesses en hobby's te vinden en te ontmoeten.

FRANK103 zei

@Francky: zeker, zoiets was 20 jaar geleden nog ondenkbaar.

Sjoerd zei

Ik mis wat bij de foto's, maar goed, het ziet er als een keurige baan uit.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Grappige foto's!! Mooi overzicht van locomotieven.
Leuk met die patertjes en die aanwezige cameraploeg.
Super om te zien.

Groetjes, Marco

Ad zei

Ha Frank! Leuk om je Zwitserse poepdoos in weer eens te zien. De OBB Taurus blijft ook een schoonheid om te zien. En wanneer ik in het nieuwe huis weer een nieuwe modelbaan heb, ben je bij deze uitgenodigd!

Renesmurf zei

Het is allemaal weer klein maar fijn!

FRANK103 zei

@Sjoerd: er waren geen vette etenswaren, dit was een biologisch verantwoord bezoek.

@Marco: bedankt! Het is Hagen Van Ortlof, een bekende Duitse presentator van programma’s over treinen.

@Ad: die poepdoos ben ik erg zuinig op, het is een van mijn mooiste loks, vind ik. Natuurlijk kom ik een bezoek brengen aan jouw spoorbaan, zodra die staat. Altijd gezellig, zo’n treinenuitje!

@Rene: echt klein is het niet, maar fijn en gezellig wel!