zondag 18 augustus 2019

4 Bourton on the Water


Na Stonehenge is het tijd voor een cultureel verantwoord uitje,



naar het Venetië van de Cotswolds, naar Bourton on the Water.



Dat is zeker een heel leuk plaatsje,



er is zelfs een modeltreinenwinkel met tentoonstellingsbaan,



maar om het plaatsje te vergelijken met Venetië?



Uiteraard zijn we ergens een eenvoudige doch voedzame maaltijd gaan nuttigen, ik had wel trek in een echte pizza Hawaï met een cappuccino, en een ijsje toe.



De pizza stond echter niet op de menukaart, ik ben dus voor plan B gegaan (er is altijd een plan B).



Op zoek naar de zingende gondelier zijn we langs het kanaal van Bourton gelopen,



waar diverse lieden de ongewassen poten verder verontreinigden in open water.



Op de weg terug hebben we in Bristol een echte Engelse maaltijd genoten, zodat de dag toch zeer geslaagd genoemd kon worden!



Hachelijk?

11 opmerkingen:

Sjoerd zei

Haha, ik hou niet zo van al die toeristen... Die hinderen me in het maken van foto's

FRANK103 zei

Ik heb ze zo weinig mogelijk op de foto gezet, maar ze blijven wel altijd zichtbaar!

Suske. zei

Een engelse maaltijd in de UK moet kunnen. Helemaal niet hachelijk, hoop ik toch.

Kees zei

Ha frank, heerlijke stukjes in de stad daar, enne ook heerlijke lekkernij, hihi. Jullie hebben er wel van genoten daar in Engeland.

FRANK103 zei

@Francky: een Engelse maaltijd in Engeland zal geen kamervragen opleveren, al gaat het om een Indiase curry.

@Kees: vakantie gaat toch om leuke dingen doen en lekker eten? Dat is gelukt!

Erik01 zei

Mooie beelden van jullie vakantie.

Helaas nog geen trein of Tante M gezien.

FRANK103 zei

@Erik: bedankt! In Engeland is geen Marklin te koop, teven heeft modelspoor daar de schaal 1:76, dat pas dus helemaal niet bij mijn spoorbaan.
Ik ben 2 keer naar een station geweest, die foto's komen binnenkort.

Renesmurf zei

Leuk en gezellig, en maar kijken wat er is en of het wat is, altijd goed!

FRANK103 zei

@Rene: jazeker!

Ad zei

Nog ff in GB genieten voor de brexit; nu kan het nog. Ik vind het eten er twijfelachtig uitzien. Is zo'n Engelse maaltijd, een voudig, doch voedzaam te noemen?

FRANK103 zei

@Ad: culinair heeft het weinig niveau, dat Engelse voer. De fish smaakt een stuk minder dan een lekkerbekkie. Helaas kan je in Nederland niet zomaar een lekkerbekkie met patat halen, dat was een topper geweest! De fish haalt het ook niet bij een schnitzel of een bratwurst/currywurst, maar ze doen wel hun best daar op dat eilandje!