Het eerste model was dat van een Zwitserse traxx, bouwserie 482, van SBB Cargo.
Uiteraard heb ik die lok besteld, een moderne goederentrein locomotief van Bombardier die in Zwitserland en Duitsland kan rijden misstaat natuurlijk niet op de zolderbaan.

De tweede traxx op de zolderspoorbaan is een Belgische 28,
deze is in Nederland te zien op de HSL en voor goederentreinen.

De locomotieven zijn eigendom van een leasemaatschappij, vandaar de zeegroen en grijze kleur.
De volgende lok mocht bijna niet op de markt gebracht worden, het is een model van Piko die net klaar was toen het Fyra debacle speelde.
Omdat NS highspeed toch afscheid ging nemen van de beschadigde naam Fyra mocht de lok toch verkocht worden.
De Piko heeft een keer gebotst met de geheel metalen Marklin 1200, met een lading afgebroken plastic tot gevolg.
Gelukkig kon meneer Huider alle onderdelen nog bestellen, zodat de lok gerepareerd kon worden. Wel staat hij voortaan in de vitrinekast.
De vierde traxx is de 186 van NS Highspeed.
De lok is aangepast voor NS highspeed zodat deze 160 kan rijden in plaats van 140, en een opvolger is ook al bekend,
maar ik vind het een schitterende lok die net als zijn Belgische zusje altijd op de spoorbaan staat.
Nu ik alle Nederlandse elektrische locomotieven heb laten zien
vraag ik me af of er bij de bezoekers van dit blog interesse is
in de stoomlocomotieven die staan in het museumdepot.
Hachelijk?
13 opmerkingen:
Haha, ik mis ook nog een paar dieseltjes, maar stoom mag ook, dat was meer mijn vak...
@Sjoerd: dieseltjes? Ik heb 2 2200, een 2400 en een Ludmilla. Kan ik iets over zeggen!
Ja, ik dacht eerst ook even dat ik het al gezien had, maar gaandeweg bleek het toch nieuw.
@René: ze lijken ook erg op elkaar!
stoomlocomotieven vind ik altijd mooi om zien. Dus laat maar komen.
Fraaie beelden weer Frank, Leuk ook de Lelijke eendjes erbij.
Groet kees.
@Francky: komt er aan, maar stoomlocomotieven zijn niet zo snel!
@Kees: bedankt
Bedankt voor het overzicht van de E-locs Frank. Mijn interesse gaat het meeste uit naar de NS in de 20e Eeuw. Weer wat bijgeleerd. Eet smakelijk morgen met het "Witte Goud". Het blijft altijd lekker als je er van houdt.
Met spoorse groeten Albert
@Albert: ik had eigenlijk geen asperges gegeten, het klonk ook vies, tot we in Duitsland Frische spargel hadden besteld, dat was heerlijk. Thuis opgezocht wat Spargel was, sindsdien eten we ieder jaar asperges!
Frank, kom maar op met je beschrijvingen van de stoom- en diesellocs. Ik ben voor! Was een paar weken afwezig op dit blog (nasleep van de verhuisperikelen). Moest constateren, dat ik een hoop onontbeerlijke info heb moeten missen. Ik ben nu weer hele bij en kreeg steeds meer zin om zelf weer aan de slag te gaan. En dat allemaal dankzij het Frank 103 blog!
@Ad: je werd al gemist, en in deze corona periode vreesde ik het ergste, maar gelukkig was het alleen een verhuizing, die hopelijk ook nog een mooie nieuwe treinenkamer oplevert!
Heb jij ook nog een museumdepot??? De Fyra en de NS loc vind ik de mooiste. Alhoewel...die onderste mag er ook zijn.
Mijn broer knapt af en toe met collega's oude locs op. Puur vrijwillgerswerk.
Lieve groet.
@Mirjam: Het station op de spoortafel heeft inderdaad een museumdepot voor stoomlocomotieven. Uiteraard om geloofwaardig met museumtreinen en stoomlocomotieven te kunnen rijden. En het is een goede reden om wat mooie stoomlocomotieven te kopen!
Hier in de buurt zijn de stoomtram Hoorn-Medemblik en de Hoogoven stoomtrein, beiden zoeken in principe wel vrijwilligers, maar ik heb 2 linker handen en daar hebben ze volgens mij niet zoveel aan, ik beperk me dus tot mijn zolder. Vreselijk?
Een reactie posten