donderdag 18 juni 2020

Mönchengladbach hbf


De volgende stop was bij het station van Mönchengladbach, 


een station waar van alles te zien is. 


Ik zou waarschijnlijk 2 berichten kunnen vullen met foto's van treinen, 


maar teveel is teveel 


dus beperk ik me tot één bericht met niet te weinig foto's. 


Net als in Nederland overheersen de treinstellen. 


Heel saai en heel jammer, 


ik zie toch veel liever een door een locomotief getrokken trein. 


Bij veel grotere Duitse stations worden de goederentreinen langs het station geleid, 


bijvoorbeeld in verband met gevaarlijke lading. Mönchengladbach is gelukkig een kleiner station, 


alle treinen, ook de goederentreinen, gaan onder de kap door. 


Daar vallen leuke foto's van te maken. 


De 111 met een sleep dubbeldekkers blijft ook een leuke verschijning, 


maar Ries en ik komen pas echt in actie als een loktrein het station binnenloopt. 


Een 111 van Railadventure, 


een Smartron (goedkopere uitvoering van de Vectron),


een Vectron met 2 pantografen 


en een Vectron met 4 pantografen. 


Jullie begrijpen vast dat ik die goed op de foto heb gezet. 


Daarna is het tijd voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd, 


uiteraard met een klein glaasje Duits bier erbij. 


Hachelijk?  

12 opmerkingen:

Sjoerd zei

Goh, daar heb je je even echt kunnen uitleven.

FRANK103 zei

@Sjoerd: het was 6 uur in de auto zitten meer dan waard!

Suske. zei

De twee laatste foto's zijn er zowat teveel aan. Dat bier zou me onder tafel krijgen. Heikel ?

FRANK103 zei

@Francky: het was een heerlijk biertje, ik heb er van genoten!

Albert y Mara fotoblog zei

Bedankt voor het uploaden Frank. In mijn ogen was je reis en de vangst van deze treinen de moeite waard.
Met spoorse groeten Albert

FRANK103 zei

@Albert: ik vond het ook erg geslaagd!

Ad zei

Dit is wel een heel goed bestede reis. Wat een prachtige locs!

FRANK103 zei

@Ad: Monchengladbach is zeer de moeite waard!

Marco Luijken zei

Mooie foto's Frank.
Je hebt er aardig wat soorten locomotieven en treinstellen kunnen fotograferen. Zien er mooi uit.
Maar eerlijk is eerlijk ik ga toch voor je laatste foto!! Proost!!

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Marco: de treinenhobby is natuurlijk niet meer dan een excuus voor culinair verantwoorde uitspattingen, net als de bezoekjes aan voetbalwedstrijden en de diverse circuits. Je moet iets voor een biertje over hebben!

mirjam kakelbont zei

Na het maken van zoveel foto's - enought is echt enough - hebben jullie die eenvoudige doch voedzame maaltijd met pint zeker verdiend.
Mijn broer rijdt goederentreinen van en naar Duitsland. Voor z'n plezier. Oh ja, hij krijgt er wel voor betaald. Tegenwoordig verzorgt hij treinopleidingen. Als hij daar even genoeg van heeft, pakt hij een loc (-:
Die Vectron is mooi, man!

FRANK103 zei

@Mirjam: teveel foto's van treinen kan toch eigenlijk niet? Ik kan me voorstellen dat je broer voor zn plezier goederentreinen naar Duitsland rijdt. Ik zou dat ook met veel plezier doen. Helaas laat men mij daar niet toe, onbegrijpelijk! Ik neem nog maar eens een Duits biertje, dromen van een Vectron. Hachelijk?