maandag 30 november 2020

Naar het Souterrain


Ik heb 2 keer een race in de kelder overgeslagen, er mochten maar 2 bezoekers de kelder in en ik was nummer 3. 

(Martin had scenery meegenomen en ambachtelijke kruidnoten) 

Afgelopen vrijdag ben ik wel weer gegaan, 

het is weer toegestaan dat er 3 bezoekers zijn. 

Imke, die hier trouwens niet genoemd wil worden en die ik voor de zekerheid op de foto ook maar iets minder herkenbaar heb gemaakt, 

(Ollie vindt het niks!)

had spontaan een taart gebakken in de vorm van een oude Fiat 131 Mirafiori, 

een auto die zomaar langs het Targa Florio circuit op Sicilië gestaan had kunnen hebben. 

Met motorpech en vol roest, maar dat lijkt me duidelijk. 

De versie van Imke mocht er wel zijn, vol vezels, vitamines en smaakvolle gluten. 

In de kelder werd al snel besloten tot een eruit is eruit over 15 rondjes, eerst met de eigen auto's, later met die van Marc. 

Ik moet zeggen dat ik er vrijdag niks van bakte, ik kwam niet van de laatste plaats af. 

Dat de bitterballen al vroeg langs de baan stonden hielp uiteraard ook niet. 

Ik heb de nieuwe scenery bewonderd, onder andere handgeschilderde racefans uit België, 

en Marc op de foto gezet die volgens Noord-Koreaans model zijn racebaan bestuurt.

Als de avond al op zijn eind loopt bedenkt Igor dat hij met mij mee rijdt, 

hij besluit me dan toch maar een enkele race te laten winnen zodat ik dan als voorlaatste eindig. 

Marc probeert dit nog te saboteren door de uitslag op zijn Noord-Koreaanse wijze verkeerd te noteren, aan de foto is te zien dat ik zwaar bewogen ben als ik de uitslag op de foto zet. 

Het was weer erg gezellig! 

Hachelijk? 

11 opmerkingen:

J.W.de Groote zei

Weer een mooi verslag.Vraagje was er iets met de neus van Ollie, Corona? Ik miste de gebruikelijje begroeting tussen jullie beiden. En wat is er eigenlijk mis met Noord Korea?

MarcStouten zei

Hahaha. JW, we moeten jouw nog het eea uitlegen wat het Koreaans model inhoud als je weer komt racen hier!

Igor Kramer zei

In de afdeling hardnekkige misverstanden in de volksmond:
Martins taaitaai achtige lekkernijen heten 'pepernoot'.
De dikwijls gestrooid speculaasachtigen heten 'kruidnooten'.

Met vriendelijke groet van uw nederige muggenziftende bijrijder.

MarcStouten zei

Hachelijk Igor!

Sjoerd zei

Je had natuurlijk ook eerste van onder op de lijst kunnen worden. Maar dat zat er nu niet meer in. Voor mij heeft die fiat 131 een eerste plaats verdiend.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Wat een gaaf wagentje die Fiat.
Jullie zijn daar weer goed verwend met die mooie en smakelijke taart.
Ook de andere versnaperingen zijn sterk vertegenwoordigd...haha..!! En het moest natuurlijk wel allemaal op..., hachelijk!!

Groeten, Marco

Suske. zei

De laatsten zullen de eersten zijn staat er geschreven. Heikel ?

Renesmurf zei

Een mooie hond, die mogen gelukkig nog wel zonder de maatregelen ergens komen.

mirjam kakelbont zei

Die Fiat is werkelijk helemaal te gek! Ik denk dat Rosa er net zo weinig belangstelling voor heeft als Ollie. Tenzij het over de Fiat-taart gaat, da's heel andere koek!
Het is niet eerlijk, hè, je moest twee racen overslaan vanwege de regels en hebt zo minder kunnen oefenen. En dan Marc valsspelen op z'n Noord-Koreaans. Ik had voor straf alle bitterballen opgegeten.
Logisch dat je bewogen was...
Lieve groet.

Kees zei

Hoi Frank, mooie serie weer leuk om ook de hond weer eens te zien.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Jan-Willem: de begroeting van Ollie en het daaropvolgende kruisruiken is een mooi intiem moment, dat moet niet steeds verstoort worden door de aanwezigheid van een fototoestel of telefoon met camerafunctie.
Noord-Korea is een dictatuur, waar een enge man met een raar kapsel de scepter zwaait. Dat deugt niet, dat kan iedereen zien.

@Marc: een Noord-Koreaans model in de kelder, dat was me nog nooooit opgevallen. Kan iemand die hond vasthouden? Help?

@Igor: Kruidnoten of pepernoten, als er maar suikers, kleur geur en smaakstoffen inzitten, wie kan het dan iets schelen? Voormalig of ex bijrijder, vermoed ik!

@Marc: in Noord Korea had Igor niet zoiets durven schrijven! Nu hebben ze daar ook geen peper- of kruidnoten, maar dat maakt natuurlijk verder niets uit.

@Sjoerd: In China en Noord Korea kan de leesrichting naar wens van de dictator aangepast worden, in democratisch Nederland natuurlijk niet. Al is de kelder van Marc misschien wel de uitzondering die de regel bevestigd.

@Marco: die Noord-Koreaanse dictator heeft niet voor niets een overgewicht, dat komt niet van de verse worteltjes en komkommersnacks. Dat komt door de koolhydraten, vetten en suikers. Die overigens wel erg lekker zijn!

@Suske: De Noord Koreaanse dictator in de kelder doet vast ook aan boekverbranding, vrees ik. Het zal niet lang meer duren of jouw wijze teksten zijn verleden tijd.

@René: hier mogen de honden sowieso niet in de supermarkt of levensmiddelenwinkels komen, mondkapjes hebben ze dan ook niet nodig.

@Mirjam: Die FIAT taart was de moeite waard! Die had ook mijn aandacht, het op de foto zetten van een hond moet dan toch echt even wachten.
Ik ben vrijwillig 2 weken niet gegaan, mijn werkgever vindt dat ik (wij) het goede voorbeeld moeten geven. Om dan op internet te vermelden dat ik dat niet doe, dat lijkt mij niet erg slim.

@Kees: leuk dat je de foto's weer leuk vond, en de hond mocht deze keer ook weer een hoofdrol spelen.