zondag 7 februari 2021

Wandelen in de sneeuw


Code rood, 30 centimeter sneeuw, dat vraagt natuurlijk om een wandeling. 

Hele volksstammen reizen jaarlijks naar Oostenrijk om in die witte bende een beetje actief te doen, 

nu hoef ik alleen de voordeur uit te lopen en dan zou ik thuis blijven? 

Dat dacht ik niet! 

Om te genieten van de beloofde sneeuwstorm had ik besloten om niet naar het bos te gaan, daar blijft tussen de bomen van de koude snijdende wind maar weinig over. 

Een rondje polder, dat is veel beter! 

Ik ben uiteraard niet de enige die genoten heeft van de sneeuw, 

er is hier duidelijk sprake van sneeuwpret! 

De regelmatige bezoekers van dit blog herkennen misschien de watertoren van Westzaan en de wijk 'De Middel', 

tussen Wormerveer en Westzaan, waar de wandeling regelmatig langs gaat. 

De sneeuw lag op een paar plaatsen een meter hoog, 

hopelijk heeft niemand hier een ambulance of brandweerauto nodig, 

die kan er namelijk niet door. 

De jeugd laat zien zich ook weinig te storen aan de sneeuw, 

ze fietsen gewoon in de rondte. 

Hachelijk?

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

iedereen krijgt wat hij verdiend zeggen ze wel eens, wij hadden alleen maar veel regen... en NUL cm sneeuw.

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik schat ongeveer 15 centimeter sneeuw in onze tuin, tijdenz de wandeling was het veel minder, door de harde wind bleef de sneeuw niet liggen.

Suske. zei

Hier heel wat minder sneeuw. Koud is het in ieder geval. Toch maar genieten van dit winterweer.

FRANK103 zei

Hier zo'n 10 centimeter, maar op veel stukken waaide de sneeuw weg, op andere plekken lag dan een meter.

Mirjam Kakelbont zei

Ja, ja, de watertoren van Westzaan herken ik onmiddellijk (-:
Aan de bomen zie je hoe straf de wind waait!
Ben je nog belaagd met sneeuwballen of hadden ze respect voor je *proest*
Vandaag liep de eerste puber van een groepje over een vijver. De eerste twee stappen gingen goed, daarna zakte hij er doorheen en klom drijfnat op de kant. Sukkel...
Polder ziet er mooi uit, Frank!

Renesmurf zei

Ja, een mooie witte wereld, en het blijft nog liggen ook, dat is nou winter, en het voorjaar daarna zal schitterend zijn. Hoop ik.

Albert y Mara fotoblog zei

Dit zijn Geniet-foto's mèt een Hoofdletter Frank. Een week later in het weekend van 13 en 14 februari 2021 kan er weer heerlijk geschaatst worden ook bij ons voor aan het Veluwemeer.
Fin weekend Frank. Groeten Albert

FRANK103 zei

@Mirjam: de watertoren van Westzaan is echt een begrip, ik had al eens begrepen dat die in heel Nederland bekend is! Het was zondag zo koud dat niemand sneeuwballen ging gooien. Ook schijn ik nooit zo vriendelijk te kijken, dan durft men ook niet. En terecht!

@René: ik heb liever 20 - 25 graden en een lekker zonnetje dan sneeuwrommel. Maar het is maar voor 1 of 2 weken, dat overleef ik wel!

@Albert en Mara: Ik heb veel in de sneeuw gewandeld en uiteraard ook geschaatst. En foto's gemaakt, voor blog en familiealbum, maar dat zijn jullie wel gewend.