zondag 18 april 2021

Naar kantoor


Omdat het volgens nu.nl mooi weer zou worden zat ik vrijdagmorgen om 7.15 op de fiets op weg naar kantoor. 

Mooi weer is dan betrekkelijk, het was droog en de zon scheen, maar wat was ik blij met mijn warme handschoenen, want het was heel koud. 

De bruggen lag ijs op en boven de sloten hing een decoratieve mist. 

Vlak bij kantoor fiets ik dan langs de Westhavens, een rangeerterrein, en het is altijd een verrassing wat daar geparkeerd staat. 

Er staat vrijdag een Vectron van de Rurtalbahn, zoals gebruikelijk stop ik even om wat foto's te maken. 

Toch een goed begin van de werkdag! 

Hachelijk?  

6 opmerkingen:

Sjoerd zei

Er zijn van die dagen dat je beter thuis kunt werken, maar dit maakt veel goed dan...

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik ben bhv-er, daarvoor ga ik in ieder geval 1 keer per week een dag naar kantoor.

Renesmurf zei

Als het koud is noem ik het geen mooi weer, pas als ik zonder jas kan noem ik het mooi weer, eerder niet.

FRANK103 zei

@René: geen regen of storm, dan vind ik het al mooi, tegen kou kan je je kleden. En dat had ik gedaan, gelukkig!

Mirjam Kakelbont zei

Echt een ochtend met hindernissen (-: Kom je onderweg niet alleen mist tegen maar ook nog een trein. Hij staat daar gewoon te sjaainen om op de foto te mogen. En wat vind ik de kleur blauw mooi!
Goed dat je handschoenen droeg. Stel voor dat je handen te koud waren om foto's te maken. Een nachtmerrie.

FRANK103 zei

@Mirjam: ik dacht altijd dat er een kachel in de auto zit zodat je niet zulke koude handen krijgt en dus ten alle tijden in je neus kan peuteren? Daarvoor heb ik dus ook handschoenen aan, mijn neusgaten moeten regelmatig ontstopt worden!
Rurtalbahn en DB zetten expres locomotieven bij de Westhavens zodat ik blijf fietsen. Als daar ook al niks te zien is, dan is een ritje naar kantoor zoveel sneller en comfortabeler.
En hoef ik niet zo vaak de handschoenen uit te doen...