maandag 19 juli 2021

Een meeslepende avond op het Souterrain


Vrijdagavond had Marc ons uitgenodigd voor een raceavond op zijn Souterrain circuit, 

naast de gebruikelijke deelnemers waren Dick en Jacques aanwezig. 

Jan had een zeer lange reis van Terschelling naar Marc gemaakt, 

een vrachtauto stond met pech op het smalste stukje van de Afsluitdijk 

zodat er voor Jan niets anders op zat dan uren te wachten tot de weg weer vrij was. 

De andere deelnemers hebben de nieuwe snelle Alfa van Dick bewonderd 

en vervolgens onder toezicht de gevulde koeken opgegeten. 

Als Jan dan eindelijk ook gearriveerd is dalen we af naar de kelder, 

de nieuwkomers moeten inrijden zodat ze een beetje mee kunnen komen tijdens de races. 

Ik heb na de laatste race alle auto's voorzien van nieuwe slepers en moet even uitproberen of deze goed stroom oppakken. 

Dat is helaas niet het geval. 

We gaan dan voor een race over 20 ronden met inzetten, 

wat lastig gaat omdat er geen mooie NSR schoenen onder de NSR auto's zitten, maar schoenen die knellen. 

De schoenen centreren daardoor niet goed, waardoor het inzetten soms wat lastiger is. Gelukkig zijn er bitterballen, zodat al het leed snel vergeten is! 

Dougal laat treffend zien dat Marc duidelijk meer punten gereden had, maar dat hij en Jan evenveel punten als ik hebben gehaald. 

De tweede ronde scheelt het uiteindelijk 1 punt. 

Dan gaan we met eigen auto's rijden, de Huracan wordt te modern gevonden en mag niet meedoen, 

dan de Lola, de Ford of de Porsche maar. 

Mijn auto's rijden van geen kant, de slepers zijn niet goed gebogen. 

Marc leent me zijn NSR Porsche 908 waarna ik toch weer mee kan doen. 

Marc wint overtuigend met 20 punten, Dougal is tweede met 14,5 punten, Igor 11, Jan 10 en Frank 9,5. 

De baan is dan schoon en Marc rijdt nog een aantal erg snelle ronden, 

maar het is later dan normaal en tijd om naar huis te gaan, 

verder prepareren en testrijden moet een volgende keer gebeuren. 

Hachelijk?

11 opmerkingen:

MarcStouten zei

Een meeslepend verslag van de avond! Dank je wel!

FRANK103 zei

@Marc: ben ik de sleepauto van Jan zelfs nog vergeten!

Sjoerd zei

Als je maar lol hebt, daar gaat het toch om, en eh de bitterballen...

FRANK103 zei

@Sjoerd: lol en bitterballen, wat wil je nog meer?

MarcStouten zei

Mosterd wellicht?

FRANK103 zei

@Marc: Zaanse mosterd!

dougal zei

Bedankt voor de herinneringen Frank!

Voor de duidelijkheid - van mij het geeft niet _zo_ veel uit als de Lambo jonger dan 50 jaren is - we racen regelmatig en met plezier met de Abarths. Vorige vrijdag ik dacht dat het een sort grapje was "oh nee, nu ben ik echt bang, nee, nee, het mag niet".

Nu liever niet elke race met en heel spectrum autos en ik spreek niet voor de anderen maar personlijk hoop ik dat ik kan in de toekomst weer tegen je Huracan racen!

FRANK103 zei

@Dougal: het tunen van auto's ligt me niet en de Huracan hoeft niet getuned te worden, vandaar dat ik graag met deze auto rijd. Maar uiteindelijk krijg ik de Thunderslot Lola en de NSR Ford mk4 ook wel goed, al dan niet met hulp van Marc. Ik denk wel dat de Huracan voorlopig thuis blijft.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Het wachten op alle deelnemers is rijkelijk beloond met deze gezellige dag.
De versnaperingen mochten er ook weer zijn. Lekker hoor!!

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Marco: we gaan uiteraard alleen voor de versnaperingen, de racebaan is niet meer dan een excuus. Een biljarttafel had ook gekund. Of een modelspoorbaan!

dougalf zei

@Frank - begrijp het!