thuis en bij de voordeur,
op zaterdagavond om 20.00 bij Marc aan de koffie.
Er moest weer geracet worden, Igor had een verbouwde F1 auto mee, René had een snelle gele Lamborghini en mijn Lola T70 was door Igor onderhanden genomen.
De eerste race was met de NSR Fiat Abarths, het viel al snel op dat de binnenbaan, dat is baan groen, nog lastiger te berijden was dan voorgaande keren.
(Verschil tussen winnen en de tweede plaats is soms maar een paar centimeter)
Uiteraard denk je dan eerst aan de auto, Fiat staat nu niet bepaald bekend om haar degelijke auto's.
Dat klopt ook, het tandwiel zit los op de as.
Tijdens een eenvoudige doch gezonde versnapering wordt ook de gedachte geuit dat baan groen gladder is dan de beide andere banen.
De race daarna, met de eigen auto, met inzetten over 2 minuten, is spannend, maar baan groen doet echt voor spek en bonen (niet te verwarren met bitterballen) mee.
(Vette bitterbal vingers zouden voor een gladde baan verantwoordelijk zijn...)
Igor en Marc bedenken dan een alternatieve puntentelling.
Het aantal ronden en baanstukken worden per heat genoteerd, en vervolgens wordt per baan gekeken wie het meeste rondes heeft gereden.
De winnaar krijgt dan 5 punten (we zijn met z'n 5en), degene die het minste rondjes heeft afgelegd krijgt 1 punt.
De 2 minuten per race heeft ervoor gezorgd dat deze 2 race ook redelijk vroeg is afgelopen,
we gaan voor een derde race, opnieuw 2 minuten en inzetten.
De emoties lopen zo hoog op tijdens het racen dat zelfs de monitor bezwijkt.
Dat mag echter de pret niet drukken,
(René houdt de puntentelling in de gaten)
de auto's zijn zeer aan elkaar gewaagd en er worden regelmatig rondjes rond 10,4 seconden gereden.
Na deze race gaan we nog even vrij-rijden
waarbij Marc het baanrecord weer iets weet te verbeteren.
Zondagmorgen bij de koffie blijkt wel waarom baan groen zo weinig grip had,
er was door Marc behoorlijk wat gras aangeplant, wat nu dus het innerlijk van mijn Porsche vulde.
(Groen zorgt voor een gladde baan?)
Hachelijk?
9 opmerkingen:
Ik zou alsnog een klacht inleggen bij de baancommissie. Overigens was dat niet te zien aan de banden na een race...
Een culinair verantwoord blog. En altijd leuk de kruissnuiver even in beeld te zien.
Maar goed dat de monitor niet op een auto viel, anders was de pret plet geworden.
@Sjoerd: ik ken de baancommissie, die plakt een volgende keer nog meer gras op de baan.
@Francky: de kruissnuiver is inmiddels een beroemdheid op dit blog!
@Paul: die monitor had een bijna geslaagde poging gedaan om een auto te pletten, puur toeval dat er geen schade was!
Wist overigens niet dan Porsche ook grasmaaiers maakt, hachelijk.
@Paul: graszuigers maken ze bij Porsche, hele snelle!
Gevalletje slecht onderhoud zou ik zeggen. In vervolg maar nadere inspectie uitvoeren voordat de bolides de baan op mogen :)
@Marc: bewijs maar dat mijn auto vuil was voor ik kwam. Ik heb daar geen actieve herinnering aan!
Die gezonde versnaperingen zouden voor mij het hoogtepunt van de avond zijn.
Een reactie posten