Eigenlijk zouden we vrijdag niet gaan racen,
(Igor had mijn Thunderslot Lola T70 getuned)
want Annemarie die ons doorgaans zo tiptop culinair verzorgt, zou er niet zijn.
(Zonder coronatest geen toegang)
Marc had haar beloofd een goede gastheer te zijn en fatsoenlijke bitterballen te produceren,
(De testrit met de NSR F1 was geen succes, de auto hangt te laag)
echter toen hij dat zonder publiek moest oefenen was er sprake van een gevalletje rookschade.
De race zou dus vrijdag niet doorgaan, want wat is slotracen zonder bitterballen, echter toen gooiden de weersomstandigheden voor Annemarie roet in het eten, haar uitje ging daardoor niet door.
Diezelfde weersomstandigheden hield de gebruikelijke racers niet thuis,
zodat we alsnog in grote getalen rond 20.00 aan koffie met een smakelijk stukje gebak van Marc2 zaten.
Met wedstrijdleider Igor aan het roer stonden we stipt om 20.30 beneden in de kelder de auto's warm te draaien,
er moest serieus geracet worden!
Igor had besloten een race met eigen auto over 15 ronden met inzetten te houden, waarbij iedere rijder 3 races per baan rijdt.
De race was spannend tot het laatste moment en duidelijk merkbaar werd er steeds sneller gereden, waar voorgaande keren een 10,4 een baanrecord betekende liet Martin al tijdens een race een 10,317 noteren.
Rond 23.00 was de race afgelopen en waren er 3 rijders binnen 1,5 punt van elkaar geëindigd.
Of een mislukt fotomoment met een bitterbal daar invloed op heeft gehad
zullen we nooit weten.
We gaan over op een Abarth race, gezien de tijd over 10 rondjes en 2 races per baan.
Ook deze races zijn erg spannend en ook met de Abarth's komen we makkelijker onder de 11 seconden.
Als die race is gereden gaan we vrij rijden, de 10,317 van Martin moet van het bord worden gereden.
6 opmerkingen:
Onder de 10, dat begint erop te lijken. En je hebt op de eerste plaats gestaan...
@Sjoerd: ik heb net lang genoeg op de eerste plaats gestaan dat ik er een foto van kon maken. Marc met zijn NSR Porsche 908 zijn veel te snel voor me.
Je reed sterk afgelopen vrijdag! De gulf 908 had er zin in om een baanrecord aan te scherpen. Dat ging vrij vlot moet ik zeggen. Maar dan moet je volgens ongeschreven regels eruit (op slot waa je reed) en ruimte maken voor een ander.
Je stond dus even aan de leiding. Dat zal je een extra bitterbal opgeleverd hebben hoop ik toch anders erg heikel.
Ziet er allemaal weer heel gaaf uit en er wordt goed voor de coureurs gezorgd.
@Marc: ik had eerder het idee dat de anderen veel punten lieten liggen.
@Francky: de overwinning levert niets meer op dan eeuwige roem.
@Ad: het circuit had ook een mooie spoorbaan kunnen zijn.
Een reactie posten