zondag 24 april 2022

De 01 1075 van de SSN komt langs


Via mijn treinenvrienden was ik al gewaarschuwd, 

de bloembollenrondrit met de 01 1075 van de SSN komt bij ons langs. 

Dan kan ik niet thuisblijven, dan moet ik toch even gaan kijken! 

Mijn broer Rob, die hier trouwens niet genoemd wil worden, ging mee, 

want zo vaak komt er hier geen antieke grote Duitse stoomlocomotief langs. 

De foto's laten ook duidelijk zien dat we hem bijna gemist hadden, 

het stoptreintje had vertraging en vertrok precies op het moment dat we de stoomlok in de verte hoorden fluiten. 

Gelukkig trekt zo'n SLT best hard op, ging het om een kort treinstel en kwam de stoomlok ook maar met rond 80 km/u voorbij. 

Hachelijk?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Het heeft toch wel wat, zo'n herrie makend bakbeest met een grote pluim erop.

FRANK103 zei

@Sjoerd: het is heel indrukwekkend als zo'n bakbeest met 80 voorbij komt denderen. Dankzij de sportstand van de Nikon heb ik meerdere foto's kunnen maken.

Suske. zei

Indrukwekkend zo'n oude loc. Daar zou ik ook naar gaan kijken.

FRANK103 zei

@Francky: het was de moeite waarde

Erik01 zei

Blijft een mooi gezicht om zon grote stomer in actie te zien.
Dank voor het delen.

FRANK103 zei

@Erik: ja, zo'n 01 is erg indrukwekkend!

Ad zei

Geweldig toch, dat stoom!