donderdag 14 juli 2022

Loki en de Nikon D7200


De Nikon D90, getest op 100.000 clicks, had op het moment van de duikeling 79.910 foto's gemaakt.  

Omdat ik mezelf niet zo'n goede fotograaf vind en de zware spiegelreflex vaak thuis blijft, had ik besloten een instapcamera D3500 of een iets uitgebreidere D5600 te kopen om de D90 te vervangen. 

Waar het precies door komt, de chips-schaarste door de coronacrisis of het vervangen van de spiegelreflex camera's door systeemcamera's (zonder spiegel), zowel de D3500 als de D5600 zijn in Nederland niet te koop. 

Dus heb ik een tweedehands D7200 gekocht met 6.300 gemaakte clicks. 

De D7200 is een sterk verbeterde versie van de D90 met een sluiter die getest is tot 150.000 clicks. 

Het lukt doorgaans bijna niet om goede foto's van Loki te maken, de D7200 lijkt daar weinig moeite mee te hebben!

6 opmerkingen:

Noortje zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt van jullie mooie kat Loki.
Doordat ik enkele weken geleden gevallen ben en mijn camera de val niet overleefd had kreeg ik in de winkel te horen dat de levertijd voor camera's bijzonder lang is. Noodgedwongen toen maar de voorganger gekocht van mijn gesneuvelde camera. Verschil is dat deze geen bluetooth heeft maar dat gebruikte ik toch niet.
@dank voor de link die je stuurde over de ark van Noach

Sjoerd zei

Toch jammer van je mooie camera. Ik heb al jaren een D3100 en een D5300, ik moet straks eens kijken hoeveel foto's ik daar inmiddels mee gemaakt heb.

Suske. zei

Loki vind poseren voor de camera maar heikel.
Succes met de nieuwe aanwinst.

Ad zei

Zo, die Loki staat er op als een echt fotomodel. Veel plezier met de nieuwe Nikon!

FRANK103 zei

@Noortje: vervelend dat je gevallen bent en dat je camera dat niet heeft overleefd. Ik vind het raar dat producten als fototoestellen nauwelijks te koop zijn, er zijn ook nauwelijks winkels meer die ze verkopen. In het verleden had ieder dorp een fotowinkel die ook wat camera's verkocht, nu moet je daar goed naar zoeken. Een mediamarkt in de buurt van Hamburg was de enige winkel die een d5600 op voorraad had. Heel hachelijk!

@Sjoerd: de d5000 en d3000 series hadden een hele kleine handgreep, de d90 hield veel fijner vast. Dat en het frame van de d90 was van magnesium, de sluiter was toen getest op 80.000 clicks en de 3000 en 5000 tot 50.000, was de reden de d90 te kopen. Sensor en autofocus zijn bijna gelijk.

@Francky: nu Loki enigste kat is geworden horen daar ook vervelende taken bij, de keuze doen of honger lijden is dan makkelijk, Loki poseert even voor de foto. Het is ook maar even.

@Ad: Loki poseert met tegenzin, vooral omdat hij al wat grijze haren heeft. Wat weer treffend wordt vastgelegd door de Nikon. Heel hachelikk!

Anoniem zei

Mooie resultaten met je nieuwe camara.