donderdag 21 juli 2022

Meer lopen


De rest van de familie had bedacht een dagje te gaan shoppen in Reims, 

wat 2 uur heen en 2 uur terug, in totaal 4 uur in de auto betekende. 

Daar had ik geen zin in, een rondje wandelen om het meertje voor ons huisje leek mij veel beter. 

Volgens de kaart was het 15 kilometer en zoiets is voor de iets geoefende wandelaar wel te doen! 

De wandeling ging eerst naar de stuwdam, 

waarbij ik zo'n toren van dichtbij toch veel hoger vindt dan van een afstandje. 

Als ik nog wat verder wandel begint het zacht te regenen, en daarna begint het gewoon hard te regenen! 

Lastig bij een meertje is dat je niet een bocht af kan steken, 

in ieder geval is dat even nat als gewoon doorlopen. 

Het huisje zie ik al geruime tijd aan de overkant van het watertje, 

maar dan is 15 kilometer toch een eind! 

Gelukkig is ons (mijn?) favoriete restaurant in de buurt, zodat er toch sprake is van een happy end! 

Hachelijk?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Haha, soms zit het tegen...

Suske. zei

Met het weer weet je maar nooit.
Een culinair hoogstandje om deze blogpost mee te eindigen.

Ad zei

Na een inspannende wandeling van 15 km heb je heel wat calorieën verbrand. Dan is zo'n culinair verantwoorde uitbater, aan het eind van de route bijna een must. Om goede balans te houden, is een eenvoudige, doch voedzame maaltijd van fundamenteel belang.

Erik zei

Leuk rondje, bekend terrein, lekkere franbozen.

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik heb het overleefd, denk ik.

@Francky: een pizza was niet goed genoeg na zo'n wandeling

@Ad: ik moest wel 20 kilometer rijden naar de McDonald's terwijl er een pizzeria en een snackbar op het park waren . Het zat dus wel diep!

@Erik: wat een toeval dat je op het zelfde park zat!

Noortje zei

Ik wandel wel graag maar als het regent lijkt de afstand 2x zo lang.

FRANK103 zei

@Noortje: heuvel op en heuvel af met flinke rivieren van regenwater op de weg, het was afzien! Gelukkig heb ik waterdichte schoenen en de plu hield ook veel regen tegen. Maar het voelde zeker als 20 kilometer wandelen!

MarcStouten zei

Lekker bezig F103. Wandelen zonder treinen in zicht cq te spotten is wel hachelijk!

FRANK103 zei

@Marc: dat heb ik dan ook beter gedaan in een recentere wandeling!