zondag 14 augustus 2022

Naar Düsseldorf


De neven Erik en Richard, die hier trouwens niet genoemd willen worden, 

waren wel te porren voor een zaterdag naar Düsseldorf. 

Zo'n dag begint met een bezoekje aan een Italiaans koffiehuis 

en aan Menzel Lokschuppen, een modelspoorwinkel in Düsseldorf. 

Daarna brengen we een bezoek aan de bahnhof (het station) van Düsseldorf en vervolgens brengen we een bezoek aan het plaatsje Hilden, 

waar geheel toevallig ook een treinenwinkel en een station zijn. 

De dag wordt op verzoek van Richard dan afgesloten bij L'Osteria, een echte pizzabakker, 

in plaats van een culinair verantwoord bezoek aan de McDonalds voor een Big Tasty. 

Een van de hoogtepunten van de dag is natuurlijk het moment dat neef Erik een F103 parkeerplaats ziet. 

Waarbij later blijkt dat die F staat voor parkeerplaatsen voor frouwen. Nu vermoed ik dat de gemiddelde bezoeker van dit blog zich voor geen centimeter interesseert in treinen, 

laat staan in de verschillen tussen een ICE1, ICE2, ICE3 en ICE4, 

en dan begin ik helemaal niet over bijvoorbeeld de verschillende subseries 

waaruit de serie ICE3 bestaat. 

Ik laat dus een paar foto's zien van het station, 

de koffie en de lunch in Hilden. 

En als ik denk dat jullie het weer aankunnen 

zal ik ook een bericht plaatsen over Hilden. 

Hachelijk?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Voor mij ook een Pizza in plaats van een Mac Drek. Om eerlijk te zijn ken ik ook niet al de modellen die voorbij kom in dit blog...

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik moet de meeste treinstellen ook opzoeken, ze kunnen van allerlei fabrikanten zijn!

Suske. zei

Een culinair hoogstaand blogbericht. Treinen zie ik ook graag even van dichtbij, maar er verder info over opzoeken doe ik niet.

Erik zei

Weer een leuke post over jullie trip. Vooral de witte treinen, doen het goed tegen de zwarte achtergrond van je blog.
Kijk uit naar het vervolg.

FRANK103 zei

@Francky: ik verwacht eerlijk gezegd wel dat je de pistachenotenkoekjes herkent aan hun smaakvolle groene kleur!

@Erik: die witte treinen zijn heel fotogeniek, daar heeft de Deutsche bahn goed over nagedacht!

Ad zei

Het bericht heeft weer een uitstekende vulling. Interessante content, voorzien van duidelijke uitleg. Ik mag dit soort berichten graag lezen. De culinaire info verhoogt de leesbaarheid van dit bericht en maakt het voor iedereen lezenswaardig!

FRANK103 zei

@Ad: smakelijke berichten plaatsen, dat is het doel van dit blog. Dat is een zware opgave, afhankelijk van de vitamines en mineralen in de versnaperingen. Heel heikel!

Noortje zei

Dat jullie naar Düsseldorf gingen was toch zeker in de eerste plaats voor die modelspoorwinkel? Toch gezellig zo'n uitje met elkaar.

FRANK103 zei

@Noortje: voor de winkels, stations en gezelligheid. Ik heb zelf een wagonnetje gekocht, niet zo spannend dus!