maandag 22 augustus 2022

Souterrain 96


Vrijdagavond had Marc ons uitgenodigd om te komen racen op zijn Souterrain circuit. 

Zoals altijd zat Ollie klaar voor een medische keuring van de aanwezigen. 

En stonden de koeken klaar voor de broodnodige race-calorieën. 

Igor had 3 antieke Fleischmann raceauto's meegenomen, ze zijn voorzien van betere motoren en speciaal voor deze auto's gemaakte siliconenbanden. 

Na de koffie en koek is het tijd om af te dalen naar de kelder, waar het circuit al klaar staat.

Wedstrijdleider Igor besluit te beginnen met de 3 Fleischmann auto's, 

daarna een race met een willekeurige Targa Florio klassieker met blauwe banden en als laatste een race met een auto naar wens. 

Als een van de 3 Fleischmann bolides na een paar minuten grote rookwolken produceert besluit Igor dan maar met Ninco klassiekers (Austin Healy) te gaan rijden. 

Al in deze eerste race merk ik dat de concentratie niet goed is, ik bak er niks van. 

Van de tweede en derde race ben ik zelfs vergeten foto's te maken, 

dat overkomt me eigenlijk nooit! 

En natuurlijk zijn Igor, Marc M en Jan 

ook merkbaar snellere rijders geworden. 

Na de race gaan we proberen de tijd van de snelste ronde te verbeteren, 

Igor had superbanden gekocht die nog meer grip zouden moeten hebben dan de blauwe banden (Slot Angels). 

Vooral de blauwe Lola van Igor gaat weer als een raket. 

Met de NSR Mosler weet ik onverwacht en geheel per ongeluk een 9,132 te rijden, daarna schiet de motor los en moet de auto gerepareerd worden. 

Kim (Marc) wil die tijd van 9,132 heel graag verbeteren, de derde plaats op de lijst van snelste rijders, daar slaapt hij heel slecht van! 

Na zo'n 2 uur proberen lukt het hem er een 9,002 uit te persen met de Lola van Igor, de grens met een tijd in de 8 seconden komt in zicht. 

Of we die volgende keer gaan verbreken? 

Hachelijk!

12 opmerkingen:

Sjoerd zei

Volgens mij ben ik blij als ik eens een ronde in de baan blijf.

FRANK103 zei

@Sjoerd: oefenen oefenen en oefenen, en een beetje aanleg, dan kom je heel ver!

Suske. zei

Een leuke tijdinvulling. Gelukkig enkele vette happen. Die kruissnuiver moet je er dan maar bijnemen.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Zo te zien is dat weer een gezellige race avond geweest. Mooi om zo met elkaar te zien. Goed dat Ollie ook weer zijn taken heeft voltooid..haha...!!

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Francky: het gaat om de gezelligheid, maar de vette hap speelt zeker ook een rol!

@Marco: na de koffie en het kruisruiken heeft Ollie altijd verdacht lang nodig om weer alert en waakzaam te worden. Heel hachelijk!

Anoniem zei

Was het niet meer dan 2 uur 🤣🤣🤣🤣🤣

FRANK103 zei

@Marc: ja, eerder 4 uur. Arme Jan kon vanaf Igor meteen doorrijden naar Harlingen voor de laatste boot van zaterdag. Dan overdrijf ik echt niks!

Anoniem zei

Hahahaha. Je moet er wat voor over hebben.

Ad zei

Dat slotracen blijft een enerverend gebeuren. Kan me voorstellen dat het calorieën aan concentratie vreet... Gelukkig doen jullie veel aan goede voeding; dat blijkt wel uit de prestaties die worden neergezet. Man, wat een drive hebben jullie! Ik word al moe van de foto's met onderschrift. 😄 Gelukkig is er een strenge medische keuring, anders zou dit echt een heikel evenement zijn. Alleen weggelegd voor mensen met een Spartaanse levensstijl. Topsport is het!

FRANK103 zei

@Ad: er wordt inderdaad veel gevraagd van de deelnemers, gelukkig is Annemarie er, die zorgt voor de koek en zopie (bitterballen) zodat het racegebeuren toch iedere keer weer een succes is!

Erik zei

Mooie voorbereiding voor de herstart van het f1 seizoen. Leuk om hier de fleischmans uit mijn jeugd terug te zien.

FRANK103 zei

@Erik: het f1 seizoen is toch al weer een beetje voorbij, Verstappen weer wereldkampioen?