zaterdag 1 april 2023

Naar Wim Vink


Op het Beneluxforum, waar de nadruk ligt op 2-rail modeltreinen, is Wim Vink actief. 

Hij bouwt een fantastische spoorbaan waarbij de nadruk ligt op de scenery (huisjes, natuur en landschap) en minder of niet op het rijden. 

Iedere week plaats Wim op vrijdagavond 24.00 een raadplaatje, een foto van een stukje van een locomotief. 

Doorgaans blijf ik op om het plaatje te bekijken, maar vooral stoomlocomotieven vind ik erg lastig om te herkennen. 

Afgelopen weken had Wim zelfs een prijs aan de raadplaatjes verbonden, waarbij de deelnemers niet alleen het type lok maar ook het merk van de modelspoorfabrikant en zelfs het artikelnummer moesten raden. 

Met veel geluk heb ik de wedstrijd gewonnen en mag morgen de prijs, een boek, bij Wim ophalen. 

Wim heeft me gevraagd een aantal locomotieven mee te nemen zodat we deze smaakvol op de foto kunnen zetten en natuurlijk neem ik mijn nieuwe Nikon ook mee. 

Om te kijken of die het nog goed doet heb ik vandaag enkele foto's met de Nikon gemaakt van locomotieven die niet mee gaan. 

Hachelijk?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dan kunnen ze deze alvast uitsluiten....

Suske. zei

Leuk zo'n fotosessie !

FRANK103 zei

@Sjoerd: ja, de 103 is te makkelijk en de diesel Vectron is wit, dat vindt Wim een lastig te fotograferen kleur.

@Francky: zeker!

Noortje zei

Gefeliciteerd met je prijs. Het zal vast een leuke dag worden bij Wim, trein liefhebbers onder elkaar.

Erik zei

Mooi om weer een nieuwe post te xien, als zijn het oefen foto's. We kijken uit naar je verslag.

FRANK103 zei

@Noortje: ik ben afgelopen zondag naar Wim geweest, en dat was erg gezellig! Naast treinen bleken we meerdere andere gezamenlijke interesses te hebben, de dag was zo om.

FRANK103 zei

@Erik: de Nikon reageert veel meer dan een telefoon op het ingestelde diafragma, dat is altijd even uitproberen. Ik kan nu ook al zeggen dat ik bij Wim steeds met een te klein diafragma heb gefotografeerd. Dan levert geen goede foto's op, helaas.