Ik zat in de organisatie wat betekende dat we vrijdag de baan al moesten opbouwen, dat wil zeggen de tafels neerzetten, rails neerleggen en centrale aansluiten.
Als we rond 20.30 wat willen eten is de snackbar in De Rijp al gesloten, gelukkig is er een Oude Herberg die nog een fatsoenlijke maaltijd weet te produceren.
Daarna gaan we testrijden, de centrale stuurt een tweede centrale aan en beide centrales sturen boosters aan voor de voeding van de baan.
De deelnemers van de dag hebben een app op de telefoon die via wifi met de centrale communiceert, maar dat gaat natuurlijk te ver voor een verhaaltje op dit weblog.
Alles werkt als we rond 23.30 naar huis gaan.
Zaterdag functioneert alles ook uitstekend, ondanks grote drukte 's ochtends en begin van de middag,
Grootste problemen leveren de noodstop en kortsluiting, maar gelukkig raakt de centrale niet van slag.
De lunch is ook heel verantwoord.
s Middag s laat ik ook mijn locomotieven uit, een rondje rijden is 90 meter en duurt ongeveer 5 minuten, de locomotieven die ik mee heb zijn na een paar rondjes goed ingelopen.
Om 16.00 gaat de spanning van de baan, tijd om op te breken.
Dat gaat deze keer gelukkig erg vlot, om 17.30 zijn we klaar
en kunnen we even later aan de afsluitende maaltijd, een geslaagd evenement is weer voorbij.
Hachelijk?
9 opmerkingen:
Ik mag hopen dat die podiumtafels al klaar standen voor gebruik. Als je die moet opzetten en weer afbreken kun je je lol op. Maar goed, een culinair geslaagd evenement is een goed evenement, toch...
@Sjoerd: ik heb 20 van die tafels getild samen met een medewerker van het hotel. Ze waren zwaar! Afbreken deed gelukkig het hotel. En inderdaad, culinair was het ook een succes!
Een culinair hoogstaande blogpost. Die extra energie zal je nodig gehad hebben om met die zware tafels te zeulen.
@Francky: het culinaire deel compenseert precies het sjouwen met tafels, zodat ik nog energie over had voor een toetje, het testrijden met de Vectron. Heel verantwoord was dat ook!
Zal vast en zeker weer een geslaagde dag zijn geweest.
Zo hé, dat ziet er erg gaaf uit, zo'n stamtafelrijdag. Dat mag wel wat extra calorieën kosten. Er staat immers een verantwoord menu tegenover. Hebben jullie een voedingscoach/goeroe aan de stamtafel?
@Noortje: er zijn altijd aandachtspunten maar ik denk dat de dag in hoofdlijn goed is verlopen.
@Ad: een van de aandachtspunten is het ontbreken van een voedingsgoeroe. We hebben wel een notenexpert zodat er bij iedere bijeenkomst genoten kan worden, maar voor de andere culinaire momenten missen we expertise. Heel hachelijk!
Als deelnemer kijk ik terug op geslaagde dag. Met complimenten voor de ervaren organisatie.
Et blijft bijzonder om dit met elkaar mogelijk te maken , zodat de deelnemers via de telefoon hun lange treinen kunnen laten rijden.
Zoals jullie konden zien was er ook genoeg groen voer.
@Erik: jammer dat jouw brood ook groen was, ik blijf dat toch bijzonder vinden! Het rijden met lange treinen op een hele lange spoorbaan blijft erg leuk om te doen! De hoeveelheid werk in de voorbereiding en bij het afbreken staat eigenlijk niet in verhouding tot de 5,5 uurtjes (excl. lunch) die we echt kunnen rijden.
Een reactie posten