zondag 10 maart 2024

De slotracedag (Souterrain)


De slotracedag begint voor mij om 07.00, dan gaat de wekker en is het tijd voor wat elementaire reinigende activiteiten in de badkamer. 

Om 09.00 stap ik in de auto voor een karakterbuilding sessie op de heide. 

Het vertrouwen in de slotraceauto moet doordacht opgebouwd worden. 

De rijder moet één zijn met de regelaar, de banden en de slepers. 

Als storende factor bij het slotracen moet ik hier natuurlijk de inzetter of marshall noemen. 

Het ligt nooit aan de rijder als de auto naast de baan gaat, het ligt altijd aan de inzetter. 

Of de afwezigheid of verminderde oplettendheid van die inzetter als het inzetten te lang duurt volgens de rijder. 

In het bos kan het uit volle borst roepen naar de inzetter geoefend worden. 

Klagen andere wandelaars wel eens over wolven of andere beesten in het bos, ik zie nooit iets.

Na een doordachte gezonde maaltijd ben ik er fysiek klaar voor en is het tijd voor het autoritje naar Marc. 

In de auto staat een rustig muziekje aan, de psychische voorbereiding gaat verder! 

Dougal heeft een aantal bijna zelfgemaakte koekjes voor bij de thee meegenomen 

en in de kelder staan de Italiaanse dropjes klaar, 

een suikerdip is echt totaal onnodig! 

De eerste race is met de Fiat Abarths 

en gelukkig kan ik deze keer het 's middags geoefende mopperen op de marshall toepassen, 

de avond begint bijzonder goed! 

De tweede race is met de Targa Florio bolides met blauwe banden. 

Mijn Porsche 908 rijdt als een zonnetje 

en tot mijn verbazing eindig ik als eerste (door de snelste ronde). 

Na een kort culinair intermezzo 

is het dan tijd voor de derde en laatste race, de vrije klasse. 

Igor adviseert me met de Mosler te rijden in plaats van met de Ford GTE en dat pakt bijzonder goed uit. 

Na 2 races van 15 ronden heeft de Mosler gemiddeld sneller gereden dan de snelste ronde van de andere deelnemers. 

Het zal dan niet verbazen dat ik ook deze derde raceklasse wist te winnen 

om over de hele avond ook als eerste te eindigen. 

Het nieuwe programma heeft berekend dat zowel Marc (Kim) als ik 57 punten gehaald hebben, 

maar doordat ik de snelste ronde heb gereden (met de Mosler) eindig ik als eerste. 

De intensieve voorbereiding deze rijdag heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen, dat vraagt om herhaling! 

Hachelijk?

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Hachelijk verslag alweer. Het geheim vd smid is onthult en wellicht toepasbaar!

FRANK103 zei

@Marc: er is een tipje van de sluier, niet meer dan dat!

Anoniem zei

In de volgende episode:
Lola Lust Mosler rauw.

Anoniem zei

Prachtig verslag en overtuigende winst F103!

Anoniem zei

deze 2 Annoniem waren van Igor.

Sjoerd zei

Dat moet je zien vast te houden, er zijn verschillende geschrokken van deze tactiek lees ik hier...

FRANK103 zei

@ Igor: wat nu als de Mosler ook voorzien wordt van F1 banden? Het is maar de vraag of Lola de Mosler dan wel voorbij komt.

@Sjoerd: ik ga de techniek verfijnen, dat zal duidelijk zijn! En uiteraard ga ik daarover niets vertellen. Ik ga ze alleen mijn achterlichten laten zien!

Suske. zei

Je gaat in ieder geval de goede richting uit met je nieuwe taktiek. Verder weer eens een culinair hoogstaande blogpost.

Mirjam Kakelbont zei

Gesmuld van je verslag. Net als van de foto's van de versnaperingen!
Die schapenkop door dat gaas (-: De karakterbuilding heeft je goed gedaan.

Anoniem zei

Oeps

Ad zei

Dat slotracen gaat steeds meer lijken op het formule 1 racen. Ik moet je toch wel waarschuwen betreffende het schreeuwen tegen de langzame inzetter(s). Want geef je een snelle inzetter ook een pluim?

FRANK103 zei

@Suske: misschien moet ik het blog maar eens officieel wijzigen in een food blog. Een food met blog.

@Mirjam: het opzoeken van de grenzen, dat is het! Daarbij hoort een culinair element! En een schaap, deze was heel nieuwsgierig.

@Ad: nee, er is iedere keer wel een andere winnaar, het slotracen is zeker niet zo saai als Formule 1. Het mopperen op elkaar is wel erg formule 1, mopperen tussen de rijders en de teams, en nu bij red bull zelfs binnen het team. Dan stelt ons gemopper op een inzetter niet zoveel voor. En een snelle inzetter wordt zeker zo nu en dan bedankt, al let je in het heetste van de strijd natuurlijk vooral op de tegenstanders.