maandag 22 juni 2026

De raceavond op 5 juni

Deze maand heeft Marc ons 2 keer uitgenodigd voor een raceavond, dit verslagje gaat over de eerste avond op 5 juni. 

Dat begint met het spaarzaam oliën van de auto's, waarvoor ik een ruime hoeveelheid WD40 klaar heb staan. 

De raceavond begint dan met een heerlijk bakje koffie 

en een stukje appeltaart dat Marc2 mee heeft genomen. 

De eerste race is dan met de GT40, 

een race die ik door een iets lagere gemiddelde rondetijd net aan win van Igor. 

De tweede race is met de eigen Targa Florio auto, 

die wordt gewonnen door Marc met opnieuw Igor op de tweede plaats. 

In de cumulatieve stand hebben Marc Kim, Igor Ikke en ik hetzelfde aantal punten. 

De derde race is met de altijd leuke Fiat Abarth, 

deze race wordt gewonnen door Marc Abarth 

met opnieuw Igor op de tweede plaats. 

Marc Abarth laat graag zien dat hij zijn kleding ook in de Abarth fanshop haalt. 

De vierde race is met vrije keuze van auto, ik zet mijn hele snelle Mosler in, 

maar die is inmiddels niet noemenswaardig sneller dan de ook hele snelle Lola van Igor. 

Dat is dan ook te zien aan de uitslag, 

Igor wint deze heat met een snelste ronde van 8,191 tegen 8,250 met  de Mosler. 

Na een blik op de klok besluiten we dat we nog een vijfde race kunnen rijden, met de snelle club Lola T290. 

Hoewel ik een hele snelle 8,146 weet te laten noteren eindig ik bij deze race als vierde en cumulatief als derde. 

Igor wint het overall klassement en mag op de foto met het rode hoedje. 

Hachelijk?

Geen opmerkingen: