maandag 8 maart 2010

Het schaaktoernooi

Wesley deed woensdagmiddag mee (als reservespeler) aan het schoolschaaktoernooi. Team bestond uit 5 kindertjes, en gelukkig waren er dus zelfs 2 ouders aanwezig om de kindertjes aan te moedigen.En te helpen met het opeten van de koekjes, ook niet onbelangrijk! Het was duidelijk dat dit de 2e ronde was, het ging om het beste schoolteam van de streek. De schoolteams die nu nog meededen bestonden voornamelijk uit geoefende schakers. Hoewel jongens en meisjes ongetwijfeld even goed zijn in schaken waren er opvallend weinig meisjes aanwezig. Goed Wesley won 1 partij eenvoudig en had partij 2 ook eenvoudig gewonnen als hij niet geheel per ongeluk met zijn dame de tegenstander pat had gezet. De andere 4 jongetjes in zijn team (zie hierboven aan de linkerkant, met balkjes over de ogen uit privacy overwegingen) hadden erg sterke tegenstanders, deden minder handige zetten (waarmee je in een gewonnen stand de dame weggeeft en daardoor verliest), baalden dat het buiten zo zonnig voetbalweer was, de bekers (zie hierboven) gingen dus aan de neus voorbij! Gelukkig waren er veel koekjes. Een iets beter eindresultaat was mogelijk geweest, maar de behaalde 7e plaats van de 10 was ook netjes!

6 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ach, het s maar een spel. meedoen is belangrijker dan winnen.

Renesmurf zei

Dat is iets heel anders dan vrouwendag!

Suske. zei

koekjes opeten is een van mijn specialiteiten, dat schaken laat ik aan de kindjes over.

BK-Racing zei

Als jij had meegedaan was je waarschijnlijk 11e geworden. Dat schaken, daar moet je nl. intelligent voor zijn.

FRANK103 zei

@Me: inderdaad!

@Renesmurf: inderdaad!

@Mrfranky: ik heb me ook voornamelijk bezig gehouden met de koekjes

@BK: om slimme opmerkingen hier te maken is ook niet eenvoudig!

www.brillie.nl zei

Ik had hem al snel weer schaakmat. Heerlijke tijd was dat.