zaterdag 24 april 2010

Best wel leuk, fietsen!

De bedoeling was vandaag de ronde van Noord-Holland te fietsen.



Ongeveer 160 kilometer door het best wel vlakke Noord Hollandse landschap.



Best wel leuk, denken jullie vast.



De nieuwe Panasonic fotocamera mocht best wel mee om een enkele foto te maken en René wilde dan best wel graag even mijn fiets vasthouden!



Eén klein probleempje met die ronde van Noord Holland: we moesten vandaag ook naar de zevende verjaardag van Suzanne, die hier natuurlijk niet genoemd wil worden, maar wel gefeliciteerd! Goed, nog een klein probleempje: Elise, die hier ook niet genoemd wil worden, moest naar zwemles. En als ik dan toch bezig ben: er moesten ook schappies gedaan worden.

 

En eigenlijk niet noemenswaardig: ik kan helemaal geen 160 kilometer fietsen. Na een kilometer of 40 word ik moe, na 50 stort ik in en na 60 donder ik gewoon van mijn fiets. Ongeacht de gemiddelde snelheid, die uiteraard best wel indrukwekkend zal zijn!

 

Even over best wel: de dochter van collega Peter, Stefanie, die hier best wel genoemd wil worden, had op een vakantiekaart geschreven dat ze het daar best wel leuk vond, wat dus niet zo was.

 

Zo wilde dezelfde collega Peter, die hier ook best wel genoemd wil worden, best wel mee fietsen vandaag. Ronde Noord Holland, dat vond hij best wel te doen. Alleen heeft Peter geen passende fiets en hoewel hij best wel moeite wil doen voor een mooie Sensa, gaan de zachte kussens op de bank voor!



En hoewel ik het dus best wel jammer vond, hebben we een alternatieve, kortere ronde in Noord Holland gereden. Van ongeveer 60 kilometer, bos, strand en polder. Zo'n fietstocht is, zoals jullie op de foto's kunnen zien, best wel afzien!



Tuurlijk mag appeltaart best wel ontbreken bij zo'n fietstocht,

 

het meisje met de appeltaart natuurlijk niet!
 

Dan wilde René best wel graag een paar Schotse hooglanders van dichtbij bekijken, waarbij hij, voor de duidelijkheid,



géén mannen in rokjes bedoeld!
 Het pontje bij Akersloot mocht, voor het waterige deel van de tocht, niet vergeten worden.

Er zijn op internet ook allerlei fanatieke fietser te vinden die zich bezig houden met BIGjes. Heel twijfelachtig, zullen jullie best wel denken. Wellicht valt het best wel mee als ik hier uitleg dat het gaat om het fietsen over heuvels.
 

Om onze fietstocht toch ook best wel enig niveau te geven ging de tocht over de best wel wereldberoemde, befaamde en onovertroffen Kruisberg. Nadat de fiets was voorzien van winterbanden met sneeuwkettingen en we warme kleding en zuurstofmaskers (voor ijle lucht op grote hoogte) waren we best wel voorbereid op deze best wel indrukwekkende berg,



die ook best wel wat meer BIGjes op zou mogen leveren! Nadat we dus best wel doorgereden hadden en we best wel weinig gestopt waren voor fotomomenten,
 

kwam ik om 14.10 nog best wel fris thuis, wat ook best wel duidelijk te zien is op onderstaande foto van de reflecterende bril van collega René, die best wel graag nog een keer een stukje met me wil fietsen!



Hachelijk?

5 opmerkingen:

Renesmurf zei

Ik vind de molen het mooist, maar die schotse hooglander en die ANWB paal mogen er ook wel zijn.

Sjoerd zei

Ik zie het al, met de fiets op de boot en in de trein, zo kom ik er ook wel.

FRANK103 zei

@René: de appeltaart vind je niks?

@Me: dat was toch ook de bedoeling!

Firefighter zei

Ik vind het wel best

Unknown zei

Ik zie hier opium bloemen... was je in Afganistan?