vrijdag 26 mei 2006

Over het bezoek aan Bouwe

Bouwe schreef op 12 april: "jawel, ik nodig (bijna) iedereen uit die het leuk vind een keer op bezoek te komen, bij ons ja, om eens lekker te kletsen, 0f .. op SpeedChaserz te komen rijden, ja, vooral met je eigen slotcars, kijken of je mijn bolides kan inhalen, homies die te dicht langs de kant staan overhoop raggen, je kent het wel. ... kop koffie, thee of fris erbij, snackie of zo heb ik ook wel, overdag of s'avonds." De gelegenheid om eens bij Bouwe te gaan kijken, naar een houten racebaan, leek me fantastisch. En Bouwe kan via de e-mail toch niet zien dat wij kwalificeren voor de 'bijna'. Dus contact gezocht met Bouwe, en vanmiddag kwam goed uit (ja, hij heeft zelfs zijn adres ge-emaild!). Dus stap ik om 12.00 met de grootste vandaal (niet qua leeftijd of omvang) in de auto om naar Bouwe te gaan. Ja, adres in de TomTom als POI (persons of interest?) en dan tussen de regenspetters door richting Velp. Bij Bouwe stond de koffie met cake klaar en dat het goed met Bouwe gaat bleek meteen: hij was de schrik snel te boven! De vandaal is dan nog zwaar onder de indruk van Bouwe en van de auto's overal, en gedraagt zich dan nog een beetje. Op zolder wordt dan de baan bewonderd: het asfalt vervangen voor bedding en rails en Bouwe scoort al een voldoende als modelspoorder. Dan gaat uiteraard de Arrows op de baan om te kijken hoe lang de achteras het vol houdt (volgens Bouwe zou deze al driftend tegen de pilaar bij 'tunnel uit' snel verbuigen). En GG: zo'n Arrows kleurt natuurlijk geweldig bij de rest van de baan. De Arrows haalt de pilaar niet en rijdt probleemloos zijn rondjes. Wesley (de vandaal) ramt met de verlengde limo de homies van Bouwe wat tot een bloedbad leidt! Dan gaat Wesley 'ontspoorde' auto's redden met een Playmobil vorkheftruck en ga ik met hulp van Bouwe nog een aantal Fauto's maken, uiteraard van het niveau wat je van dit weblog gewend bent (net niet). Bouwe geeft de voorkeur vanmiddag aan de Fly BMW M1, waarvan de Slot-it onderdeeltjes hun kwaliteit probleemloos bewijzen. Als tegenstander voldoet de Ninco NSX ook uitstekend! Dan beneden nog wat drinken (Wesley gaat nog net niet zelf op zoek naar de snoep) en dan stappen we weer in de auto op weg naar huis. Wesley is heel blij met de 2 hotwheels die hij van Bouwe heeft gekregen. Alle indrukken zorgen er voor dat hij al na 10 minuten ligt te slapen en pas bij Zaandam weer wakker wordt. Bouwe, bedankt, het was een geslaagde middag! (Alle foto's met de Minolta, natuurlijk van de heenreis, het moderne TomTom systeem in mijn auto, cake, Carrera 575, Ninco Arrows, de limo en de gesneuvelde homies, Wesley met de vorkheftruck en Fauto's van de BMW).

7 opmerkingen:

Angelique1966 zei

ik denk dat Bouwe eerder een heel goede toneelspeler is, want snel bijkomen van de schrik als jij met zoon W binnenstapt is werkelijk een utopie.
Onmogelijk. Ik ben nog steeds niet bijgekomen van die eerste keer, ergens 3 jaar geleden. Ik kan ook goed toneelspelen, dat blijkt wel.
Ik hoop dat Bouwe de rest van de dag nog een beetje mens was. dat vertelt het verhaal nl. niet, maar zal wellicht op zijn blog terug te vinden zijn?

Angelique1966 zei

ook raar, ik plaats een comment, staat hier ook keurig, maar de teller blijft op 0 staan?

Angelique1966 zei

waar liep je die tegen het lijf dan, Bouwe?
En Knarf, die teller doettutnietmeer.

Angelique1966 zei

nou eigenlijk wel. Vind ik nl altijd wel leuk om te weten. Maar Bouwe, gaat het weer een beetje?
Dit blog van Knarf is trouwens waardeloos, behalve alle smakeloze verhalen doet die teller het nog steeds niet. Rare man, die Knarf. Maar dat heb je nu zelf ook ondervonden.

FRANK103 zei

Teller doet het wel, staat keurig op 7. Doet jouw PC het wel, ben je niet toe aan een nieuwe?

Angelique1966 zei

ik zag net ook dat hij ineens op 7 stond (nu dus 8 en na plaatsen van dit stukje 9), maarre het ligt niet aan mijn pc of je moet ook nog weten te beweren dat de pc van Bouwe ook stuk is, tenslotte maakte hij melding van een errortje?
Maar je hebt volledig gelijk: we zijn echt toe aan een nieuwe pc; jullie ook?
We hebben een mooie gezien, we denken dat die het gaat worden.

FRANK103 zei

Ik heb, per ongeluk uiteraard, jouw weblog aangeklikt, An, en er staat iets over een nieuwe PC. Heeft deze wel kinderslot?