dinsdag 18 juli 2006

Over kleuren

Gisteravond zag GastheerG van racebaanweblogdinges dat ik ook ingelogd was bij digireflex. En stuurde een email: 'dé frank103?'. En dat klopte dus. Het digireflex gedeelte heb ik al eens eerder toegelicht, die link had ik van Jack the Slipper. En GastheerG maakt naar mijn idee prachtige foto's (kleur, scherpte en wat hij de moeite waard vindt om te fotograferen, maar vooral de kleuren). Ik verwijs dus graag naar de site van zijn dochter, waar hij een onderdeel van mag gebruiken: http://www.nynke.com/gerard/index.html. En als ik die site heb bezocht, dan neem ik me steeds voor 'betere' foto's te gaan maken. Beter belicht, beter mbt scherptediepte en het onderwerp beter op de foto. Gisteravond moest Lisanne dus mee, op de fiets, om verderop in de wijk wat foto's te maken. 'Betere' foto's. Thuis de foto's van de camera kopieëren naar de PC, foto's bekijken, en dan.... Volgend jaar dus een cursus volgen: digitale fotografie voor beginners. Naar mijn idee was het weer 'net niet'. Wat vinden jullie?
(foto 1: onscherp, geen duidelijk onderwerp, foto 2 onscherpe 2e bol op de voorgrond, foto 3 teveel lucht, ontbrekend deel voorwiel, foto 4 achtergrond is te scherp, paard steekt niet genoeg af tegen achtergrond)

3 opmerkingen:

Angelique1966 zei

er loopt een rookstreep door haar hoofd. verbieden die vliegtuigen, naar de Noordzee ermee!

JeeWee zei

Dit is niet te geloven; Frank103 denkt aan kwaliteitsverbetering.
Het moet niet gekker worden...waar gaat het heen met deze wereld!

Anoniem zei

he JeeWee, wat was het warm he zaterdag bij Wolter Kroes