donderdag 16 november 2006

MTRC raceavond deel 2

Vanavond was de race met de 'vrije klasse', zo uit de doos. En hoewel John uut Z en Mike Hammer (zijn broer noemt hem Erik?) stelselmatig ontkennen ooit dit weblog te bezoeken, wilden ze wel direct de onderkant van de Fly BMW M1 zien. Dat kon! Maar op de baan bleek direct dat de tandwieltjes niet fijn in elkaar grepen. Het gaf zo'n geluid wat je wel eens hoort als er misgeschakeld wordt in de auto (heb ik natuurlijk nooit). Dan maar de Spirit Reynard. Bij het warmdraaien (en de kwalificatie) ga ik nooit tot het uiterste en wekten John uut Z met de Mosler en Rob met de Scalextric Aston Martin (met veel extra elektronische hulpmiddelen) de indruk dat het vanavond heel hard zou gaan. Ongeveer 4 keer 3 minuten racen later had de Spirit 142 rondjes gereden en was Rob een goede tweede met 126 rondjes. John en de rest bleven steken op 124 rondjes. De combinatie van mega magneet, laag zwaartepunt, beresterke motor en breedte van de auto was onverslaanbaar. 16 rondjes meer dan nummer 2!
Voor de racespanning was dit snelheidsverschil natuurlijk niet leuk, volgende keer blijft de Spirit thuis en ga ik de clubgenoten met de Scalextric GT 2003 op achterstand zetten!
(Foto 2 komt uit het archief: toen was de achterspoiler nog intact)

3 opmerkingen:

Kliko Green zei

NOU.... gefeliciteerd dan maar!

John zei

Dit vraagt om drastische maatregelen. ;)

FRANK103 zei

John: JE moet gewoon gas geven, gewoon gas geven...

Johan Cruijf zou zeggen: als je niet het gaspedaal intrapt kom je niet erg vooruit