vrijdag 1 december 2006

En nu?

Ik heb besloten morgen niet naar Velp te rijden. Ik heb daar vooral praktische redenen voor. Maar aan de andere kant heb ik steeds het gevoel dat ik wel moet gaan. Madelon1 wil de zaterdagplanning (zwemles, schappies etc) er graag op aanpassen.
Denk ik aan Bouwe, en dat deed ik deze week met grote regelmaat, dan denk ik aan de Cadillac ranch in Amarillo. De symboliek druipt er misschien vanaf, maar ik vind het goed passen. Misschien stap ik morgenochtend alsnog in de auto, maar Bouwe is niet uit mijn gedachten.

Ik ben niet gegaan. Spijt? Ja. Maar niet van niet naar de begrafenis gaan. Wel dat ik niet tussen 26 mei en vorige week nog eens bij Bouwe langs ben gegaan.
(Met Pentax me super, 27 juli 1993, langs de route 66, vanavond mbv de scanner omgezet naar digitaal)
(Edit nav bericht geplaatst door Jack)

6 opmerkingen:

Jacko zei

Frank je bent volwassen en ik kan je niet dwingen. Dat wil ik zelfs niet. Op Slottrack heeft iemand een handtekening die luidt als volgt :

Beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan en van de dingen die je had willen doen....

Jacko zei

Ik heb spijt dat ik niet naar Bouwe ben geweest toen het nog kon.

Het was indrukwekkend Frank. Kan niet anders zeggen.

Jouw keuze wordt natuurlijk gerespecteerd! Iedereen is vrij.

Je laatste bericht mag er ook zijn trouwens. Net als de foto's van de Cadillac ranch.

FRANK103 zei

Bedankt Jack

Ik ben me bewust van welke prioriteiten ik stel, en zoals eenieder die keuzes maakt, maak ik wel eens de verkeerde. Achteraf is het altijd makkelijk.

Ik ga er van uit dat de familie van Bouwe me toch niet/nauwelijks kent en mijn aanwezigheid voor hen geen toegevoegde waarde heeft. In mijn idee volstaat een kaart dan ook. Maar ik had jou of Gastheer G natuurlijk kunnen bellen om van gedachten te wisselen. En ook dat heb ik niet gedaan.

Angelique1966 zei

joh Frank,
Wij hebben het er vandeweek ook over gehad bij een kop koffie en het feit dat je je in gedachten zo bezig houdt met iemand die je eigenlijk toch niet zo goed kent is een groter gebaar dan je je kunt voorstellen.
Lijfelijk aanwezig bij een begrafenis zijn betekent nog niet dat je dan ook meer denkt aan de overledene dan jij.
Ik vind het mooi van je dat je zo begaan bent met Bouwe, ik denk dat hij dat zeer waardeert, of je nu wel of niet geweest bent vandaag..
Je hoeft je niet schuldig of lullig te voelen denk ik.

Jacko zei

mag ik het helemaal met Angelique eens zijn?? Vast wel

Angelique1966 zei

jack je mag het helemaal met me eens zijn.