zondag 24 december 2006

Over Willem en RAm

Vroegah zijn we ooit met de trein naar het Drielandenpunt geweest. Ja, een NS dagtocht. Van Amsterdam naar Maastricht(?) in de intercity. Voor de trein stond een 1200. Verder weet ik alleen nog dat het ontzettend lang duurde voordat we er waren en dat ik ruzie met mijn broer Rob had over wie bij het raam mocht zitten. Vroegah!
Die intercity bestond uit wagons van het type W (Willem). En vroegah werden die door Märklin gemaakt. Vroegah!
Ze zijn nu alleen nog op beursen te koop. Voor veel. Zeker ten opzichte van vroegah. Maar gelukkig was ik deze week jarig en had ik zelf deskundig (een deel van) mijn kadootjes gekocht. Een plan W dus!
Voor Kliko en de andere racebaantreinliefhebbers: neef Erik had gisteren de RAm TEE mee (Gisteren heb ik mijn verjaardag gevierd. Sorry Ruud en Elle, die donderdag voor niets kwamen. Ik was naar de racebaanclub). Foto's van de RAm TEE plaats ik hier natuurlijk ook direct. En als de raceautofabrikanten in hun digitale raceauto's dezelfde speakers gaan inbouwen als in deze RAm TEE, bereid je dan alvast maar voor op een stevige burenruzie! Omdat het zo met kerst wat serieuzer moet zijn vermeld ik hier een aantal bronnen (voor als de kerstmaaltijd verkeerd valt en je wilt uitbuiken achter de PC):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Zwitsers_TEE-treinstel
http://www.nicospilt.com/Diesel_TEE.htm
http://www.eisentrains.com/shoplayout/PhotoAlbumEisenBahn/TEE3071.asp

2 opmerkingen:

Renesmurf zei

Kerst of geen kerst, ik ga gewoon surfen, zoals altijd.
Ik ben meer een snelwegliefhebber om ergens te komen.

Ik kocht onlangs nog wat smurfen, dat vind ik dan weer leuk.

FRANK103 zei

Mijn enthousiasasme voor treinen is zeker beïnvloed doordat ik er zo weinig in zat. Nu ik wat meer van het spoor gebruik maak, dankzij mijn werkgever, ben ik minder positief. De NS zou een stuk beter functioneren als de verantwoordelijken in Den Haag en in Utrecht met de trein zouden reizen! Ze zouden dan beter hun best doen!

En smurfen zijn ook leuk! Vroeger van de BP-smurf, nu van schleich?