woensdag 31 januari 2007

Dinsdag: treinen!

De dinsdagavond spreek ik meestal af met mijn neven Erik en Richard, die hier beiden niet genoemd of afgebeeld willen worden. Toch? Meestal gaan we naar Erik om te knutselen aan de Ho Märklin spoorbaan. Gisteravond was het de beurt aan Richard. Natuurlijk begint de avond dan met een foek en het kletsen door goede tijden slechte tijden zodat Mariëlle (wil hier ook niet genoemd worden) toch al snel vraagt wanneer we eens naar boven gaan (ik bespaar jullie de discussie over de mogelijkheid om de ondertiteling aan te zetten bij GTST omdat je anders iets van de boeiende gesprekken mist.....). Op zolder staat de schaal N spoorbaan van Richard. Peco rails, Minitrix, Fleischmann, Roco digitaal, ik hoor jullie al zeggen: houd maar op, we begrijpen het al: storingen en ontsporingen! En dat klopt natuurlijk. Of de wagon loopt zwaar, of de stroomvoorziening van de lok is niet best, of de wissels zijn te hobbelig, het is hachelijk! En die mooie Franse lok die wel goed loopt gaat zo hard en remt zo slecht (ja: boem is ho), het lijkt wel een Fly Viper! Toch hebben we ons een paar uur uitstekend vermaakt en wagons weer op de rails zetten of lokjes aanduwen: het went! Op de foto's natuurlijk een foek, een stukje spoorbaan met de Franse lok en een 194, de geordende werktafel van Richard en twee keer een 103.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk altijd om te zien wat de mensen allemaal bezighoudt.
ik verzamel smurfen, maar die staan alleen maar te staan, en dat is me ook wel genoeg.

Willem S zei

Ik haat smurfen!!!

Anoniem zei

Dat ga ik tegen Grote smurf zeggen!