woensdag 28 februari 2007

Over verzamelen

Ik geef het eerlijk toe, ik ben een onverbeterlijke verzamelaar. Van wat? Van treinenspulletjes en bijbehorende tijdschriften en boeken, sinds een paar jaar van racebaanspulletjes (auto's, baanstukken etc), van boeken, dvd's en meer dingen die zich eenvoudig laten verzamelen. Dat de kindertjes dan als excuus gebruikt worden is duidelijk (playmobil, hotwheels, kinderboeken)! Maar wordt het verzamelen niet met de kinderlepel ingegoten? Ik heb nog 'koppen' van de WK in 1974, het Tita tovenaar boek over het Grobbemonster (Madelon1 heeft het ook!!), Shell munten over ruimtevaart, poppetjes van Asterix en Obelix (zaten vroeger bij de kauwgum). Een heel leger aan zelf gegoten en geschilderde tinnen soldaten. En nu zie ik dat mijn kindertjes ook last hebben van verzamelwoede. Dat hebben ze natuurlijk van Madelon1, roep ik dan altijd. Want die loopt voorop voor Diddl, My little pony en barbie. En voor de bijbehorende dvd's en zooi. En nu? Vanmorgen ben ik met het grut naar de Top1toys geweest voor 'Littlest PetShop'. Rage nummer zoveel. Als ze over 20 jaar ergens op hun flatje een doos open maken komen al die figuurtjes er weer uit. Maar ze hebben het van Madelon1, dat zal jullie duidelijk zijn!
(Foto's: op advies van GastheerG zijn deze natuurlijk in de tuin gemaakt met de Olympus C500, camera in de macro stand)

7 opmerkingen:

Anoniem zei

hoe werkt trouwens de treinen-game?

Anoniem zei

Geef nou maar gewoon toe dat dit van jezelf is en dat je elke keer stoere foto's van auto's publiceert om niet kompleet af te gaan... geeft niet hoor we vinden je zo ook wel lief ;-)

Anoniem zei

ik verzamel ook van alles.
ik heb veel smurfspul, je hebt er niks aan maar het is leuk.
En ik heb alle guldens, kwartjes enzovoort nog.

leuk om af en toe eens te bekijken.

Anoniem zei

ik verzamelde kinderen, maar daar ben na 2 exemplaren mee gestopt. Nu spaar ik platen (elpees en singles) van HDNGMWVK

Anoniem zei

Zelfs met het verzamelen van kinderen heb je nog langer doorgezet...jij weet ook niet van ophouden zeg.

Anoniem zei

Zelfs met het verzamelen van kinderen heb je nog langer doorgezet...jij weet ook niet van ophouden zeg.

Anoniem zei

de treinengame moet ik nog installeren
Feitelijk (juridisch) zijn de afgebeelde poppetjes voor 50% van mij, de andere 50% is van Madelon1.
En muntjes, postzegels etc staan natuurlijk ook in de kast....
Ja, alhoewel ik die kinderen natuurlijk ook weer 'nodig' had als excuus voor nieuwe hobbies, zoals de racebaan!