woensdag 21 maart 2007

Over de stijgende lijn

Bij het vorige bericht werd terecht opgemerkt dat er toch weer een stijgende lijn in de berichtgeving hier was waar te nemen. Nauwelijks merkbaar, maar toch stijgend. Gelukkig beschik ik over voldoende tekst om die positieve ontwikkeling in de kiem te smoren. Ja, met behulp van het Tropenmuseum! Ik liep daar nauwelijks 5 minuten binnen toen een dame, met de blik op mijn spiegelreflex, het nodig vond me er op te wijzen dat het maken van foto's niet toegestaan was. Tja, dan bruist er iets. Burgerlijke ongehoorzaamheid? Het doet me direct denken aan mijn bezoek aan het Witte Huis te Washington DC waarbij de tourgids het ook belangrijk vond om ons er op te wijzen dat het streng verboden was om foto's te maken. Ik heb er toen 3 gemaakt. Nu heb ik er nog meer gemaakt. Vooral omdat een autofocus makkelijker scherp stelt dan de manual focus in het Witte Huis. Voor jullie natuurlijk! Wat er op staat (de 2 foto's met kleding) interesseert natuurlijk niemand, maar daar gaat het dan ook niet om!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een hele kleine gniepige camera, niemand ziet dat ik snel even een foto maak.
Soms wordt het dan een beetje scheef, maar dat snappen onze hersens wel.

Het tropenmuseum is een van de mooiste museums van ons land.
leerzaam, en leuk.

Jacko zei

Ik vind het nog lang niet slecht genoeg om de stijgende lijn te laten dalen. Hooguit af te vlakken naar geniepig vals plat..

Wat hebben jullie vanavond gegeten? Is maar een tip hoor. Hoef je niets mee te doen..;-)

Anoniem zei

Ik krijg het er warm van.

Angelique1966 zei

heel goed knarf, fotograferen maar...
enneh, tip: INDERDAAD, plaats weer eens wat etenswaar, lager kan het niet in dat geval.

Anoniem zei

Zo´n museum waar ze dood voor de deur neervallen moeten natuurlijk geen eisen stellen.
Verder erg vreemd dat het NIET op hun site staat bij veel gestelde vragen.
Ik zou dan ook een theater gemaakt hebben van jewelste! Kom ik daar helemaal voor uit..... en ik had m´n invalide oma nog wel beloofd wat plaatjes mee......
... haal je baas er maar bij ..... en ik wil m´n geld terug....
Lijkt me overigens WEL leuk om daar foto´s te maken!