Henk G, die hier niet genoemd wil worden, heeft het weblog van John uut Z (wil hier ook niet genoemd worden) ontdekt op het internet. Een weblog dat deskundig was verstopt. Maar ook de krochten van het internet worden door de dapperen doorzocht op wetenswaardige internetsites. De raceautotuningtips van John staan op eenzame hoogte. En dat bezorgt de beheerder van dit weblog, die hier uiteraard ook niet genoemd wil worden, een uitdaging. Sportieve tuning tips waarmee je kunt winnen. Tips die het verschil maken tussen de laatste en de eerste plaats. En die tips heb ik natuurlijk voor jullie! En het zijn nog voordelige tips ook!
Tip 1: hoe win ik de 'magneetloze' klasse? Hierbij zijn 2 mogelijkheden:
a De auto wordt optisch gecontroleerd.
b De auto wordt nagemeten dmv een weegschaal.
Situatie 1: de magneet moet dan fraai gekleurd worden zodat de controleur er niet te veel aandacht aan schenkt. We adviseren deskundig kleurwerk op de magneet, zoals op onderstaande foto's.
Situatie 2: indien de auto nagemeten gaat worden dien je te beschikken over een tweede, identieke, auto. Natuurlijk om beschadiging door de controleur te voorkomen! Na het meten moet de auto zonder magneet dan verwisseld worden voor de auto met magneet. Binnenkort volgt hier tip 2: waarom is de ene Ninco NC-5 sneller dan de andere? Of: hoe scan ik de wikkel van een Ninco NC-5 en plak ik deze op een sterkere NC-6. Op de foto natuurlijk de Ninco Subaru 4wd die komende zaterdag als magneetloze rallyauto onverwacht goed gaat presteren bij Schoonderbeek.
Eehhh, Sebas wordt geacht dit artikel NIET te lezen!!
9 opmerkingen:
Mijn tip is, smeer boter op de wielen van je tegenstander.
Hoi Brillie: heel goed, alhoewel mijn tip 4 uit gaat van een tube mayonaise, is eenvoudiger mee te nemen dan een boterkuipje!
Lijm?
Droogt transparant op! Dus geen vlekken op de baan!
lijm aan de banden is niet toegestaan,
over mayonaise heb ik nog nooit iets gelezen.
en sebas leest die laatste zin pas als laatst, net als ieder ander.
slim.
Ik wil hier wel degelijk genoemd worden en zeker wel op deze manier. In tegenstelling tot de wijze op een zeker ander eh, "project" zal ik maar zeggen.
In ieder geval zie ik tot mijn grote vreugde dat er weer iets van laag - nee lager - niveau over slotracen op je blog staat. Theater cultuur is niet zo aan mij besteed ...
De messen worden geslepen voor zaterdag zie ik. :) Ik neem een aardappelschillertje mee: een Spirit Peugeot 205 met een NC-2.
haha, ik lag echt dubbel, en Frank ik heb het TOCH gelezen (al zag ik het als laatst :P ) zie je zaterdag met John.
Je dacht zeker dat je Mike Hammer om de tuin kon leiden. Die keurt dus gewoon tijdens de wedstrijd. Discussie gesloten. De SCX klasse is van de baan dus er kan weer lekker geslapen worden. Update volgt soon!
Een reactie posten