maandag 21 mei 2007

Fotoexcursie deel 3 het hoofd van...

Op http://www.digirelax.nl/smf/index.php en op http://www.nynke.com/gerard/index.html (zie de link van Basje) en natuurlijk op de site van Henk http://www.twenttrack.blogspot.com/ staan foto's en verhalen over het bezoek aan Hoorn onder stoom. Hele mooie foto's waarbij ik met regelmaat denk: waar en hoe hebben ze die foto gemaakt. En: ik heb dat helemaal niet gezien. Gelukkig heb ik ook de sluiter van mijn camera niet gespaard en kan ik de komende weken hier dit weblog nog vullen met foto's waarvan jullie denken: had die sluiter maar wel gespaard! De gedachte is dan:
1 een foto die je niet hebt gemaakt is een verloren kans.

2 een gemaakte mooie foto kan je door deze te bewerken verder verbeteren

3 van de gemaakte 300 foto's die foto's selecteren die een leuke serie vormen.
Gezien de hoeveelheid foto's op mijn PC (ongeveer 40GB, 20.000 stuks in ruim een jaar) is 1 niet het grootste probleem. Punt 2 is niet mijn hobby maar het is duidelijk aan de foto's van Jaco en Gerard te zien dat de foto door iets bijsnijden, meer licht en contrast toch echt verbeterd! En dan 3. Door de beperking herken je de meester. Maar als je 5 enigszins vergelijkbare foto's hebt, welke plaats je dan?

Voor jullie nog een aantal bewerkte foto's van mensen van afgelopen zaterdag. Want de andere heren (ik noem geen namen want het waren Gerard en Jaco) vonden wel dat je zomaar vreemde mensen kon gaan fotograferen!

4 opmerkingen:

Kliko Green zei

HAHAAHA... prijsvraagje... wie heeft mij verwittigd iets niet te doen van deze HEREN?
De dame vroeg hele andere dingen! ;-)

Anoniem zei

Ik hou nooit zo van mensen op foto`s, meestal staan ze maar in de weg, voor wat moois.

Anoniem zei

Niet slecht hoor! Ben voor benieuwd naar deel 5

FRANK103 zei

@René: ik vind de dame op de laatste foto ook leuk om te zien!
@GG: ik bewaar de beste foto's voor deel 10