maandag 28 mei 2007

Over gezinsuitbreiding

Tegen Lisanne heeft Madelon1 geroepen dat ze met 8 jaar een huisdier uit mocht zoeken. En dan maar zeggen dat mannen er wel eens domme dingen uitflappen! Goed, bij een huisdier hoort ook de verzorging, iets waar ik me in ieder geval NIET mee ging bemoeien, dat gaat immers niet naast treinen, auto's, voetbal, fotografie, een gezin en ook nog mijn werk. De cavia's hebben het ongeveer een jaar uitgehouden, toen was het comité van Madelon1 en Lisanne het er over eens: de cavia's gaan op marktplaats!
Over niet al te lange termijn wordt Wesley 8. En die wil ook een huisdier. Nu bezoeken we regelmatig het weblog van ene GG, die hier natuurlijk ook niet genoemd wil worden, die de laatste maanden veel foto's plaatst vaneen kattebeest genaamd Basje (zie het gelijknamige weblog bij de links, links!). En dus wil Wesley graag een kattebeest. Het treft dat zowel de poes van schoonmoeder Lilian als die van schoonzus Jacqueline beiden een nest hebben geproduceerd met resp. 3 en 4 jonkies. Mijn bezoek aan de SSN moest dus passen binnen het bezoek aan Jacqueline, dat ook voor vandaag op de agenda stond. Ik bespaar jullie de verhalen over hoe 2 zusters afspraken maken met elkaar, ik tot 10 uur heb uitgeslapen, wij 's middags naar schoonmoeder Lilian zijn gegaan en Jacqueline bij ons aan een vaste deur stond! En die stoomtreinen bij de SSN? Ik heb op het weblog van Basje gezien dat het leuk was. Mocht nog iemand dit aan het lezen zijn, ook buuv An is vanmiddag langs geweest voor koffie, fotografie en de nieuw gekochte C4 Picassa, die pas over 4 maanden geleverd wordt en waarvan ze dan maar een schaalmodellletje heeft gekocht. Voor de fijnproevers onder jullie: ook op een aardappel! Ja, het is hachelijk!
(Willem S: heb je de auto foto's gezien???!!)

18 opmerkingen:

HenkG zei

Wat lees ik nou?

"treinen, auto's, voetbal, fotografie, een gezin en ook nog mijn werk"

VOETBAL? Voetbal? Nee, echt: voetbal?

Oh ja, lekker achtergrondkleurtje ... NIET!

FRANK103 zei

Ja, met een bal en een aantal malloten op een veldje! Heerlijk!

En dat achtergrondje contrasteert lekker met het onderwerp op de foto en de kleur van mn weblog. Tevens, en dat is niet geheel onbelangrijk, het is de achterkant van plakwerk van een van de kinderen en staat naast de eetkamertafel (lees: ik heb het binnen 1/2 minuut klaar liggen voor foto's)

Anoniem zei

Mooi verhaal! En goed nieuws van die kat!
Alleen die aardappelfoto is natuurlijk tien keer niks! Snij hem dan eerst en reepjes!

Anoniem zei

Ik heb toch liever een hond als huisdier.
Het is ook maar net wat je gewend bent.

Anoniem zei

Zo lang die in je eigen tuin blijft kakken... ga je gang. Maar jammer genoeg doen ze dat niet.

Steffer zei

Ik heb thuis ook zo'n haarbal rondlopen, ietsje ouder, misschien een site ervoor oprichten: Cat on the Attic...???

Anoniem zei

ja eindelijk, de fam gaat ook aan de kat. Het zijn zulke schatten! Kijk alleen uit met de naam: stel je voor dat ze hem ook Basje gaan noemen, dat moet voor veel verwarring gaan zorgen, Ik heb nog wel leuke suggesties, maar dan moet je er 2 nemen: Welles & Nietes, Tup & Joep. Wij hebben alle namenlijsten nog klaar liggen hier.

Wesley, goede keus jongen, een kattenbeest.

Wat betreft die auto wil ik toch een naamcorrectie toepassen, het gaat hier niet om de C4 PicassA, maar de Citroen Grand C4 PicassO.

@GastheerG: wij vonden een aardappel juist wel een bijdrage aan dit Hachelijke Blog. We hebben hier enorm lang over zitten discussieren: welke achtergrond nemen we...roze is mooi!

John zei

Je werkt al tijden aan het opbouwen van zijn imago als vandaal, dan kun je hem beter een rat geven dan een kat. Ratten zijn hele leuke intelligente dieren. :)

Anoniem zei

@Buuv An: als er over de aarappel is nagedacht dan is het goed.

FRANK103 zei

@John: knaagdieren hebben we gehad (cavia's)
@GastheerG: die aardappel IS geschilt, alleen was buuv An toen al weer thuis...
@Steffer: goed idee!
@Renesmurf: je hebt katten en honden mensen, ik ben iemand voor katten. En niet alleen omdat je die niet hoeft uit te laten en omdat ze alleen bij de buren in de tuin poepen. Alhoewel. Omdat je ze niet hoeft uit te laten EN omdat ze gelukkig bij de buren in de tuin kakken EN omdat ze onze tuin vrij van katten houden!
@An: het wordt waarschijnlijk Legolas of Orlando de kat....

Firefighter zei

@frank
Zo'n Citroen is zeker niet geschikt om om te bouwen tot een slotracende voetbalbus?

FRANK103 zei

Nee, het is een 1/43 en echt te klein....

Angelique1966 zei

@gastheerg: erger nog, er is zelfs nagedacht over WELKE aardappel uit de zak we zouden gebruiken. Deze leek ons het meest geschikt! En dan die achtergrond, Daar zijn wel een aantal koppen koffie (met klodder appelmoes) voor opgedronken. Nee, deze plaatjes zijn werkelijk volledig digi... (oeps, sorry) -verantwoord. Naar wij hoopten.

Willem S zei

ehm slot auto's heb ik niet gezien.......

Willem S zei

en om in de aardappelsfeer te blijven, ik vind het een melig onderwerp

sebas zei

bedoel je met basje mij?

FRANK103 zei

Nee, jou bedoel ik niet. Tenzij je ongeveer 3 maanden oud bent, veel haren hebt en heel goed miauw kan zeggen.

sebas zei

naar vernoemd.