zaterdag 21 juli 2007

Racen op circuit 103

Vandaag gingen we bij ons op zolder racen. Hachelijk? Deelnemers waren Stef'r, Remco, John, Wesley en ik. De eerste race werd deskundig door John ingedeeld maar de ongelijkheid tussen binnenbaan en buitenbaan en de door Stef'r meegebrachte Parma regelaar ten opzichte van de standaard Ninco regelaar op de andere baan zorgden er voor dat de races nooit echt spannend werden. Doordat de auto's met magneten waren uitgerust waren de crashes wel spectaculair. Uiteindelijk was Stef'r winnaar en eindigde Wesley op een goede 2e plaats. Bedtijd voor Wesley dus en met een nieuwe lading chips gingen we de volgende race in, nu met 2 grotendeels identieke Ford GT40 bolides. Een stand werd niet bijgehouden of werd door mij genegeerd, ik kan er niets zinnigs over vertellen. Tja, welbeschouwd kan je op dit hele weblog niets zinnigs vinden, maar goed, over deze avond kan ik niet meer melden dan dat de GT40's weer diverse onderdelen kwijt waren, de Scalextric Audi TT's van Remco van echt heel degelijk plastic gemaakt zijn en dat het magneetloos rijden John en Remco niet erg kon boeien. Toen ook nog bleek dat ze zich de hele avond hadden laten vollopen met lauwe Pepsi max in plaats van zoete suikerrijke Coca Cola was het gedaan met de jolijt en ging eenieder huiswaarts. Ja, het was hachelijk!

4 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Leuke slotcars idd die GT40's, ik race ook met een aantal, maar ze dreigen elke race in onderdelen uiteen te vallen, wat wel goed is voor het gewicht van de auto ;-) Ze rijden wel leuk en ze zien er vreselijk mooi uit.

Steffer zei

Sjesus, ben net wakker.....is 't nu al gepost....

FRANK103 zei

@Porscheharry: een belangrijk onderdeel van het racen met GT40's is het bijeenzoeken van de onderdelen.

@Steffer: heb ik gisteravond al geplaatst hoor!

Anoniem zei

Er is maar EEN cola, dat is duidelijk...